در پی بارش‌های شدید در شهرستان جهرم و نفوذ روان‌آب به تأسیسات برق، با اقدام اصولی اپراتور‌ها و حضور سریع گروه‌های اجرایی، از آسیب به تجهیزات جلوگیری و شبکه توزیع در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایدار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وقوع رعدوبرق و بارش‌های با حجم بالا در شهرستان جهرم، موجب پر شدن ظرفیت جوی‌های هدایت آب و ورود سیلاب به داخل کانال‌ها و تابلو‌های قدرت و فرمان یکی از پست‌های برق این منطقه شد که در پی آن چند خط توزیع به صورت موقت قطع گردید.

به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات جدی و خسارت به تجهیزات حساس شبکه، اپراتور ایستگاه مطابق با دستورالعمل‌های استاندارد بهره‌برداری، بلافاصله اقدام به قطع اضطراری تجهیزات درگیر با آب‌گرفتگی نمود. این اقدام اصولی مانع از بروز آسیب‌های سنگین به شبکه توزیع گردید.

به دنبال این اقدام پیشگیرانه، گروه‌های اجرایی، رئیس اداره، ناظرین و سایر اپراتور‌های منطقه در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند.

پس از تخلیه آب، پاکسازی کامل محیط و خشک کردن دقیق تابلو‌ها و کانال‌ها، پست مذکور با رعایت کامل اصول ایمنی، مجدداً برق‌دار و به مدار بهره‌برداری بازگشت.

نواب قائدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در بازدید میدانی، ضمن نظارت بر روند کار، دستورات فنی لازم جهت بررسی علل آب‌گرفتگی و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه را به مدیر امور جنوب و شرق ابلاغ کرد.

مدیریت موفق این رویداد جوی، مورد توجه مدیران ارشد صنعت برق کشور نیز قرار گرفت.

در همین راستا، محمد اله‌داد، مدیرعامل شرکت توانیر، در تماس تلفنی با قائدی، از سرعت عمل، مسئولیت‌پذیری و زحمات همکاران و گروه‌های اجرایی در راستای صیانت از تجهیزات شبکه و برق‌دار کردن مجدد ترانس‌ها قدردانی کرد.

منبع: روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha