رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: علی رغم اهمیت بالای صنعت کنسرو در امنیت غذایی، تولیدکنندگان با مشکل کمبود روغن رو‌به‌رو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزاده محبی - مسعود بختیاری رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان صنعت غذا از جمله صنایع کنسرو با چالش تامین روغن روبرو هستند‌.

وی روغن را یکی از مهم ترین مواد اولیه صنعت غذاست، افزود: در بسیاری از صنایع به عنوان پایه فرمولاسیون مصرف می شود، کمااینکه در صنعت کنسرو ۱۸ تا ۲۰ درصد پایه فرمولاسیون روغن است.

بختیاری ادامه داد: در حال حاضر نرخ مصوب روغن ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که بالای ۸۲ تا ۸۳ هزارتومان خرید و فروش می شود، لذا بصورت ۲ فاکتوره عرضه می کنند به طوریکه برای قیمت مصوب فاکتور رسمی صادر می کنند و مابه التفاوت فاکتور غیررسمی پول نقد، دلار، سکه یا واریز به حساب ناشناس باید انجام شود که نتیجه آن موجب شده مابه التفاوت را نتوانیم در اسناد قانونی نشان دهیم و مسئولان وزارت جهاد، وزارت صمت و سازمان‌حمایت از این‌موضوع مطلع هستند.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه کارخانجات کنسرو در آستانه تعطیلی هستند، افزود: علی رغم اهمیت بالای صنعت کنسرو در امنیت غذایی، تولیدکنندگان با مشکلات کمبود اولیه روبرو هستند که متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.

به گفته وی، بارها اعلام کرده ام که تحریم های داخلی به مراتب سخت تر از تحریم های بین المللی است،هرچند تولیدکنندگان از محدودیت منابع ارزی و دشواری تامین ارز آگاهی دارند، اما بازرگانی دولتی از ذخایر روغن در شرایط بحران فعلی باید سهمیه در اختیار صنعت قرار دهد.

بختیاری درخصوص بازار کنسرو ماهی بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید و کمبود مواد اولیه، به زودی تغییر در بحث قیمت کنسرو خواهیم داشت.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: با توجه به کاهش واردات یک سوم سال گذشته، عدم تخمین صید داخل و کاهش ضریب استحصال صید داخل، برآوردها مبنی بر کاهش تولید کنسرو ماهی نسبت به سال قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقا رستم ازبکی
۰۵:۰۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۴
دزدی سیستماتیک نداریم،بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۴
کلا همه در حال دزدی وباج گیری هستند هیچ کسی هم کاری بهشون نداره
Germany
ب
۱۵:۴۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۴
باز خوبه در آستانه تعطیلی هستند مملکت کلا تعطیل است
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۵:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۴
خدا کنه زوتر تعطیل بشونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
بهتر . سرطان کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۴:۵۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
دیگه کنسرو100به بالا حمایت میخواهد درش ببندید کلاس اکابر بر قرار کنید شاید از میان آنها مدیران شایسته تربیت شود وچرخ مملکت بچرخاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
روغن موتور بریز????
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
نوددرصد افول کنسرو تن ماهی بخاطر کم فروشی کارخانه هاست اوایل انقلاب یک تن ماهی را خورشت برنج میکردیم خانوادگی میخوردیم الان کیفیت که من شده وزن شأن ازنصف هم کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
اینقدر گرونه و بی کیفیته من سال هاست نخوردم ، اینقدر نمیخریم همه درشون ببندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
این دولت کلاً دولت ناتراز و تعطیلی هست هنوز دو ماه از بازگشایی مدارس نگشته، این هفته کلاً مدارس خیلی از استانها بعضاً به بهانه آلودگی هوا تعطیل شده. خدا عاقبت ما رو بخیر کنه تا 3 سال با این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
روش متداول صنایع برای گران کردن قیمت محصولات . اول، غر زدن و اعتراض وسپس عدم عرضه محصول به بازار ودر نهایت راضی کردن دولت به پذیرش افزایش قیمت دلخواه .مثل خودرو لبنیات ولوام خانگی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
تحریم یک فرصت است خودتان روغن درست کنید از مهندسی معکوس استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
بدون روغن درست کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
والله تعطیل بشه نشه ما که که اصلا کنسرو نمیخوربم اینقد گرونه که نمیشه خرید ماهی بخریم بصرفست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۴
پس نتیجه می گیریم همون بهتر که تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
مددجو
۲۳:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۴
اگه دونه ی یک میلیون هم باشه به حال ما فرقی نمیکنه ما که نمیتوانیم بخریم پس درش تختته هم بشه چه فرقی برای ما میکنه اصلا دیگه تون ماهی نفروشید تا حداقل ما دهان مون آب نیفته
۱۲۳۴
آخرین اخبار