عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت:‌ 85 درصد از خریداران مسکن سوداگران و 15 درصد مصرف‌کنندگان هستند.

هجوم 85 درصدی سوداگران به بازار مسکن/ مالیات باید تنها از سوداگران مسکن اخذ شودایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مسئله افزایش قیمت مسکن در سه ماه گذشته به اوج رسیده است، گفت: تنها 10 تا 15 درصد از خریداران مسکن در چند ماه گذشته مصرف کنندگان واقعی بوده‌اند.

وی ادامه داد: 85 درصد از خریداران مسکن در سه ماه گذشته سوداگران بوده‌اند که به دلیل امنیت سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی به سمت بازار ساخت و ساز و مسکن هجوم آورده و زمینه ساز رشد جهشی قیمت مسکن شده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران تأکید کرد: نابسامانی‌هایی که در بازار طلا، ارز و سکه ایجاد شده یکی از دلایل اصلی رشد قیمت مسکن به شمار می‌آید و همین موضوع زمینه‌ساز ورود دلالان به این بازار شده‌ است.

رهبر با بیان اینکه کارشناسان مالیاتی باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطمئن تنها از دلالان و سوداگران بازار مسکن مالیات اخذ کنند، گفت: اگر خریداری یک واحد مسکونی را در طول یک سال سه تا چهار بار خرید و فروش کند به طور قطع این فرد سوداگر است، بنابراین باید مالیات سنگین از این فرد اخذ شود.

وی در پایان گفت: اخذ مالیات از سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان زمینه‌ساز خروج این سرمایه‌گذار از بازار می‌شود که نتیجه آن کاهش تولیدات مسکن است.

انتهای پیام/

نابسامانی‌ در بازار طلا، ارز زمینه‌ساز ورود دلالان به بازار مسکن شده‌ است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من وام اولی هستم اما قدرت خریدم به شدت کم شده. حتی اگر دولت بخواهد نرخ وام را افزایش بدهد من دیگر وام نمیتوانم بگیرم و نباید هم بگیرم چون ملت نمیتوانند با زیر بار قسط رفتن، اشتباه عدم نظارت دولت و گران شدن مسکن را بپوشانند! ما وام نمیخواهیم قیمتها را دوباره برگردانید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
آن عضو محترم کی بود که درواقع تبلیغ برای گران کردن مسکن می کند اما من می گویم مسکن خریدار ندارد و اگر کسی بعنوان سودجو خرید بشدت ضرر خواهد کرد و در دستش مسکن خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
همینکه پولدارا سرمایه هاشونو از سکه و ارز میبرن تو مسکن و باعث رونق ساخت و ساز میشن باید کلی ازشون تشکر کرد مالیات پیش کشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
با امکانات کشور 800 میلیون نفر میتوانند در کمال رفاه و آسایش زندگی کنند تنها چیزی که کشور را با چالش و مشکلات مواجه میکند سوء مدیریت است
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
یکسال پیش 40میلیون تومن به حساب سپرده بانک مسکن واریز کردم تا بعد یکسال با 80میلیون وام و پس انداز خودم بتونم ی خونه کوچیک بخرم الان که نوبت وامم رسیده متوجه شدم قیمت خونه با جهش 2برابری از حداقل متری 5 میلیون تومان شروع میشه بالا و پایین و شرق و غرب هم نداره
واقعا اگر پولم رو میدادم سکه یا ارز میخریدم یا جای دیگه سرمایه گذاری می کردم لااقل ارزش پولم حفظ شده بود
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
این بازار 85 درصدش دلال بازی و سوداگریست! چرا پس در خبرهای قبلی میگفتید که مشکل جهش قیمتی مسکن، عدم توازن عرضه و تقاضا بوده؟!
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد
آخرین اخبار