دکتر مصداق نیا استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در همایش دیپلماسی سلامت عمومی 4 سخنران از کشورهای بین المللی در این همایش حضور یافته تا به مشکلات از دید جهان را بررسی کنند.
وی افزود: در این همایش از مبحث های 1-دیپلماسی عمومی 2-اهداف هزاره مانند سلامت مادران نوزادان آب آشامیدنی 3-مقررات بهداشت بین المللی 4-کنوانسیون دخانیات سخنرانی می شود که مباحث به صورت جهانی علنی شده و کشور ما نیز جزء یکی از کشورهای رای دهنده می باشد.
وی در پاسخ به اینکه با این همایش و سخنرانی ها بیماری ها بهبود می یابد اذعان داشت: ما به دنبال پرورش افکار هستیم و فقط هم در دانشگاه خودمان فعلا در این مورد بحث و عملی می کنیم که البته نباید از آن غافل شد./ع2