به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، هم اكنون به دليل شيوع اين بيماري مسري و نامعلوم ، تمامي بيمارستان ها و مراكز خدماتي و درماني در ژاپن به حالت آماده باش درآمده اند تا در صورت رويت علايم بيماري در فردي، او را به حالت قرنطينه درآورند.5 فردي كه بر اثر اين بيماري كشته شده اند ، محدوده سني بين 80 الي 97 سال داشته و علاوه بر آنها در حدود 100 نفر نيز بدليل ابتلا به اين بيماري در قرنطينه هستند.اولين نشانه اين بيماري در ناحيه اهيمه ژاپن رويت شده بود و هم اكنون پزشكان ستاد حوادث ژاپن در حال پيگيري نتايج تست برروي بيماري هستند.