پایتخت ایتالیا امروز بار دیگر صحنه تظاهرات اقشار مختلف مردم این کشور در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت مونتی بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بیش از 20 هزار ایتالیایی که بیشتر انها را معلمان و دانش اموزان تشکیل می دادند، امروز در اعتراض به ادامه تدابیر سخت گیرانه اقتصادی و وضع بد معیشی خود، تظاهرات کردند.

یکی از تظاهرکنندگان در این باره اظهار داشت: دولت بودجه همه بخشها را کاهش داده است. سیاست های ریاضتی دولت همه بخش ها را از بهداشت و درمان گرفته تا اموزش و حمل و نقل عمومی، در بر گرفته است.

این درحالیست که دولت مونتی، بودجه بخش اموزش را برای سال جاری میلادی 500 میلیون یورو دیگر کاهش داده است.

یکی دیگر از معترضان گفت: ما اموزگاران در شرایط بسیار سختی کار می کنیم.هم اکنون در مدارس از لحاظ وسایل و تجهیزات اموزشی مانند کاغد، دستگاه کپی و حتی گچ بسیار در مضیقه هستیم.

وزارت کشور ایتالیا از بیم به خشونت کشیده شدن این تظاهرات بیش از یک هزار نیروی پلیس و ده ها خودرو ضد شورش را در خیابان های مرکزی پایتخت مستقر کرده است.

بحران اقتصادی و اجرای سیاست های ریاضتی در 4 سال گذشته در ایتالیا، موجب تعطیلی ده ها هزار شرکت و کارخانه و بیکار شدن بیش از 1 میلیون شاغل شده است. در این تظاهرات همچنین گروهی از راهپیمایان در حالی که پرچم فلسطین و پارچه نوشته هایی درحمایت از مردم غزه را در دست داشتند شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند.
برچسب ها: ایتالیا ، بحران ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار