مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ظرفیت فعلی نیروگاههای خورشیدی خوزستان ۱۵ مگاوات است، اما با بهرهبرداری از ۲۱ نیروگاه جدید با ظرفیت ۸۰ مگاوات و سایر طرحهای در حال احداث، این رقم به ۱۵۰ مگاوات خواهد رسید.
زمینهای پهناور فارس، امروز آفتاب را مزرعه میکنند. بیش از ۱۵۰ قطعه زمین آرام آرام به نیروگاههای خورشیدی تبدیل میشوند تا برق پاک را به شبکه سراسری تزریق کنند.
در راستای اجرای برنامه بهینهسازی مصرف انرژی و تضمین تداوم خدمات اداری، ۲۵ نیروگاه خورشیدی متعلق به دستگاههای اجرایی استان قم با مجموع ظرفیت یک مگاوات، امروز به بهرهبرداری رسید.
مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران ضمن تاکید بر اهمیت تجهیز ساختمانهای بحران به لزوم توسعه نیروگاههای خورشیدی در این ساختمانها درمناطق ۲۲ گانه تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: پیش بینی شده تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث نیروگاههای خورشیدی پنج کیلوواتی ارائه شود.
به گفته حسینی دولت با در نظر گرفتن بستههای تشویقی و عرضه بستههای سرمایهگذاری برای ساخت نیروگاههای خورشیدی، زمینه جذب سرمایهگذاران را فراهم کرده است.
ناترازی انرژی امسال در کشور بیش از پیش خود را نشان داد و با مشکلاتی از این حیث مواجه شدیم که در این راستا توسعه نیروگاههای تجدید پذیر خورشیدی میتواند اصلی ترین راه حل برون رفت از این شرایط باشد.
ساوه با تخصیص چهار هزار هکتار زمین، خیز بلندی برای بهرهگیری از انرژیهای تجدیدپذیر برداشته است تا در قالب این طرح، ۱۷۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در آن احداث شود.
استاندار قم با اشاره به ظرفیتهای قم در استقرار نیروگاههای خورشیدی و نیاز صنایع به انرژیهای نوین، از آمادگی استان برای جذب سرمایه گذار در این حوزه خبر داد.
حسن زاده گفت: ساتبا باید تسهیلات را در اختیار واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی قرار دهد تا این واحدها بتوانند نسبت به ایجاد نیروگاههای خورشیدی اقدام کنند.