نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیهای از عبور۲۴ فروند کشتی پس از کسب مجوز با هماهنگی و تامین امنیت نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز طی شبانه روز گذشته خبر داد.
رئیسجمهور در گفت و گوی تلفنی با نخستوزیر ژاپن، بر پایبندی ایران به راهکارهای دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل و آمادگی تهران برای تسهیل تردد دریایی و تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز تاکید کرد.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۵ فروند کشتی که ۴ فروند از آن نفتکش بود پس از کسب مجوز با هماهنگی و تامین امنیت نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز عبور کردند.