رئیس خانه معدن ایران گفت: مجلس به موضوع ایمنی در معادن ورود کرده و قوانین خاصی را برای این منظور تصویب کرده است. این قوانین به کارفرمایان و کارگران کمک میکند تا ایمنی را جدی گرفته و بر اساس استانداردهای مشخص عمل کنند.
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بر لزوم همکاری و تعامل هرچه بیشتر میان بخش معدن و امور مالیاتی تأکید کرد و گفت: اطلاعات دقیق در حوزه معدن و استخراج مواد معدنی باید در اختیار امور مالیاتی قرار گیرد تا بتوانیم این حوزه را به شکل قانونمند و نظاممند پیش ببریم.
مدیرکل دفتر برنامهریزی، فناوری و بودجه سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور
گفت: تأمین منابع اکتشاف معدنی در کشور توسط دولت با محدودیت جدی منابع مالی مواجه است.
معاون وزیر صمت گفت: با راه اندازی فناوری اس.ام. آر (SMR)، حدود ۲۵ درصد به عمر ذخایر کشور افزوده میشود و تاکنون ۲.۵ همت برای ارتقای ایمنی معادن زغال سنگ هزینه شده است.
معاون معدنی سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران از سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای پروژههای معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خبر داد و گفت: بخشی از این سرمایه گذاری از طریق منابع بانکی و سرمایه گذاری خارجی تامین میشود.
معاون معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: طبق برنامه ریزیهای صورتگرفته با پروژههای جدید ۳تا ۴تن سالانه ظرفیتهای تولیدی در حوزه طلا اضافه میشود.
استاندار کردستان امروز (سهشنبه) با حضور در بیمارستان کوثر سنندج از مجروح حادثه معدن طلای قلقله سقز عیادت کرد و از نزدیک در جریان روند درمانی و وضعیت پزشکی وی قرار گرفت.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و صنایع ایران (ایمیدرو) گفت: گوهرسنگهای ایران دارای ظرفیتهای صادراتی هستند که بستری مناسب برای افزایش سهم صادرات ایران در تجارت محسوب میشود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران در حوزه گوهرسنگها باید سهم خود را افزایش دهد و با برنامه ریزی بتوانیم ارزش ذاتی خود را در حوزه معدن افزایش دهد.
رئیس ستاد گرامی داشت روز صنعت و معدن گفت: افتتاح همزمان ۷۴۰ بنگاه کوچک و متوسط (SMEs) با ارزشی بالغ بر ۲۰ همت امروز، نماد روشن توجه به کارشناسان و حمایت عملی از تولیدکنندگان و کارآفرینان در سراسر کشور است.