در سی ام مرداد ۱۳۴۸ شمسی مصادف با ٢١ آگوست ۱۹۶۹ مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین و یکی از مقدسترین معابد مورد احترام ادیان آسمانی، توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از خاطرهای در سال 57 یاد کرد و گفت: در آن سال برای نشان دادن خشم خودمان از ساواک خودروی 504 یکی از ماموران ساواک را به آتش کشیدیم.