یک روانشناس گفت: شبکههای اجتماعی به یکی از اصلیترین بسترهای شکلگیری هویت، عزتنفس و تصویر بدن در افراد تبدیل شدهاند و این فضاها یک نظام چندلایه روانشناختی برای کاربران ایجاد کردهاند.
دانشیار ارتباطات دانشگاه تهران با توصیف بازگشت اینترنت به عنوان لحظه طلایی، بر ضرورت بازنگری در الگوهای مصرف رسانهای و پرهیز از بازتولید عادتهای پیشین تاکید میکند.
در ادامه سیاستهای کنترلی غرب در فضای مجازی، فرماندار ایالت کالیفرنیا از تلاش قانونگذاران این ایالت برای تصویب قانونی حمایت کرده است که دسترسی افراد زیر ۱۶ سال به شبکههای اجتماعی را محدود میکند.