نخستوزیر اسپانیا با انتقاد از جنگ آمریکا علیه ایران، گفت که واشنگتن ۲۹ میلیارد دلار برای این جنگ هزینه کرده، در حالی که ۱۸ میلیارد دلار از کمکهای بهداشت جهانی را قطع کرده است.
ظهر امروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۵، جمعی از مردم قدرشناس تهران با حضور در مقابل سفارت اسپانیا، گردهمایی خودجوشی را به نشانه قدردانی و پاسداشت حمایتهای انساندوستانه و جوانمردانه این کشور در دوران جنگ تحمیلی برگزار کردند. شرکتکنندگان با در دست داشتن پرچمهای دو کشور ایران و اسپانیا و پلاکاردهایی با مضامین «تشکر از اسپانیای شجاع» و «همبستگی پایدار»، از مواضع اخلاقی و انسانی دولت و مردم اسپانیا در حمایت از ملت ایران در سختترین روزهای نبرد نابرابر تجلیل و تشکر کردند. این گردهمایی صمیمی که با شعارهای دوستی و سپاسگزاری همراه بود، جلوهای از دیپلماسی مردمی و پیوند قلبی دو ملت را به تصویر کشید.