رئیس‌جمهوری، خواستار تعامل و هم‌افزایی میان دولت و قوه قضائیه برای حل مشکلات و تقویت سرمایه اجتماعی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسعود پزشکیان در پیامی به مناسبت هفته قوه قضائیه، با تأکید بر اینکه تحقق عدالت در گرو استقرار دادرسی عادلانه و اجرای بی‌طرفانه قانون است، از قضات، مدیران و کارکنان دستگاه قضایی به عنوان پاسداران حقوق مردم و حافظان اعتماد عمومی یاد کرد.

متن پیام رئیس‌جمهوری به شرح زیر است:

«عدالت، روح زنده حکمرانی، ستون استوار اعتماد عمومی و گوهر گران‌بهای حیات اجتماعی ملت‌هاست؛ حقیقتی که در پرتو آن امنیت، پیشرفت، کرامت انسانی و همبستگی ملی معنا می‌یابد و جامعه مسیر تعالی و شکوفایی را می‌پیماید.

تحقق این حقیقت والا در عرصه حکمرانی، بیش از هر چیز در گرو عدالت قضایی و بی‌طرفی در اعمال قانون است. از همین رو، قضاوت عادلانه و پاسداری از قانون جایگاهی ممتاز می‌یابد و خدمت‌گزاران عرصه عدالت، نقشی بی‌بدیل در استحکام بنیان‌های اخلاقی، حقوقی و اجتماعی کشور بر عهده دارند.

هفته قوه قضائیه، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت این رسالت انسانی و یادآور نام و راه شهید آیت‌الله بهشتی است؛ بزرگ‌مردی که با مجاهدت‌های فکری و عملی خویش و سرانجام با نثار خون پاک خود و جمعی از یاران وفادار امام و انقلاب، میراثی ماندگار در استقرار عدالت، حاکمیت قانون و صیانت از استقلال کشور بر جای گذاشت.

امسال، تقارن هفته قوه قضائیه با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، اهمیت خاصی به این مناسبت بخشیده است. نهضت عاشورا، مکتب جاودانه علیه بی‌عدالتی، دفاع از کرامت انسان و ایستادگی در برابر ظلم و فساد است که دستگاه قضایی در مسیر تحقق این آرمان‌های بلند، رسالتی بزرگ و تاریخی بر دوش دارد.

امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه ما نیازمند گسترش عدالت، تحکیم اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی است. دادرسی عادلانه، حفظ حقوق شهروندان، مبارزه با فساد، دفاع از حقوق عامه، کاربست رأفت اسلامی و صیانت از آزادی‌های مشروع مردم، از مهم‌ترین پایه‌های حکمرانی مردمی و از مطالبات جدی ملت بزرگ ایران است.

در شرایطی که کشور برای عبور از چالش‌ها و دستیابی به افق‌های بلند توسعه، نیازمند درک مشترک، انسجام و همراهی در همه ارکان نظام است، تعامل سازنده و هم‌افزایی میان دولت و قوه قضائیه می‌تواند زمینه‌ساز گشایش‌های مؤثر در حل مشکلات مردم، تسهیل فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، ارتقای امنیت حقوقی و بهبود فضای کسب‌وکار باشد. بی‌تردید، خدمت صادقانه به مردم و رفع مشکلات آنان، فصل مشترک مأموریت‌های همه دستگاه‌های کشور و مهم‌ترین معیار موفقیت در نظام اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام دستگاه قضایی، به‌ویژه شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش، هفته قوه قضائیه را به رئیس محترم قوه قضائیه، قضات شریف، مدیران، کارکنان و همه خدمت‌گزاران خدوم این نهاد سرنوشت‌ساز تبریک می‌گویم و از تلاش‌های ارزشمند آنان در پاسداری از قانون، احقاق حق، استقرار عدالت و دفاع از حقوق مردم قدردانی می‌کنم.

امیدوارم در پرتو عنایات الهی، رهنمود‌های رهبری عالی‌قدر و با تأسی به سیره نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شاهد توفیقات روزافزون دستگاه قضایی و ساختن ایرانی آباد، پیشرفته و برخوردار از امنیت، آرامش و انصاف باشیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
و اطاعت از ولی امر مسلمین یعنی حضرت آیت الله سید مجتی خامنه ای بر همه مسئولین فرض است. ما مردم مبعوث شده پشت رهبر و خواسته های رهبر می مانیم. الله اکبر خامنه ای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
مابه التفاوت فروردین اردیبهشت چی شد
چرا مابه التفاوت فروردین اردیبهشت واریز نمیکنید به خدا وام دارم چهارتا بچه دارم چه وضعیه شما قول دادین سی خردادواریز میشه چی شد الان هفت تیر ولی واریز نکردین به مردم قول سر خرمن ندین مال خودمونو به خودمون میخواین بدین زورتون میاد به خدا انصاف نیست ما به این بدبختی زندگی کنیم پول نداریم یک خوراکی واسع بچه هامون بخریم شمارو به امام حسین قسمتون میدم سریع تر توی همین یک دو روز واریز کنین وامم مونده
آخرین اخبار