دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل با استقبال آصف علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شد.
روسای جمهور ایران و ترکیه در گفتوگوی تلفنی ضمن تاکید بر توسعه مناسبات جاری دوجانبه بر تداوم همکاریهای دیپلماتیک در جهت صلح، آرامش و امنیت منطقه تاکید کردند.
رئیسجمهور گفت: اصناف از ارکان اصلی پایداری کشور به شمار میروند و با مدیریت بازار و تداوم خدمترسانی به مردم، نقشه دشمن برای ایجاد نارضایتی را ناکام گذاشتند.
رئیس جمهور گفت: امروز هماهنگی و همدلی میان همه بخشها و ارکان نظام استثنایی و بینظیر است و باید این سرمایه ملی برای حل مشکلات مردم و پیشبرد اهداف کشور حفظ و تقویت شود.
رئیسجمهور گفت: میان ظرفیتهای طبیعی کشور و نحوه بهرهبرداری از آنها فاصله معناداری وجود دارد و اصلاح این وضعیت مستلزم تبدیل اطلاعات و دادهها به سیاستها و اقدامات عملیاتی است.
رئیسجمهور با بیان اینکه بندهای تفاهم میان ایران و آمریکا عمدتا به نفع ملت ایران است، گفت: آمریکا به دنبال این است که ما بمب اتم نداشته باشیم، این موضوع مورد تاکید رهبر شهید انقلاب اسلامی نیز بوده است.
رئیسجمهور با قدردانی از نقش سازنده اسلامآباد در حمایت از روندهای دیپلماتیک منطقهای، بر عزم تهران برای گسترش همکاریهای همهجانبه با پاکستان تأکید کرد.
رئیسجمهور در جریان گزارشهای مربوط به خسارات زیستمحیطی ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، اقدامات بینالمللی انجامشده و برنامههای سازمان محیط زیست برای دوران پس از جنگ قرار گرفت.