ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه (سنتکام) بار دیگر تجاوز به ایران و نقض آتش بس را تایید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سنتکام شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیرماه)، به دستور فرمانده کل قوا (دونالد ترامپ)، حملات بیشتری را علیه چندین هدف در ایران انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: پس از حملات دیروز ایالات متحده در پاسخ به حمله ایران به کشتی ام/وی اور لاولی، به ایران فرصتی داده شد تا به توافق آتش‌بس احترام بگذارد.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی ادعا کرد: ایران، با پرتاب یک پهپاد انتحاری در ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز به وقت شرقی به نفت‌کش پانامایی «ام/تی کیکو» حاوی بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام در نزدیکی تنگه هرمز، این فرصت را رد کرد.

سنتکام افزود: این نفتکش با پرچم پاناما در نزدیکی تنگه هرمز با بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام در حال عبور بود.

ارتش آمریکا مدعی شد: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده امروز در پاسخ مستقیم به ادامه تجاوزات ایران به کشتیرانی تجاری صورت گرفته و جنگنده‌های آمریکایی زیرساخت‌های نظارت نظامی، سیستم‌های ارتباطی، سایت‌های پدافند هوایی، انبار پهپادها و قابلیت‌های مین‌ریزی ایران را هدف قرار داده‌اند.

سنتکام ادعا کرد: «تردد کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز ادامه دارد و نیروهای ایالات متحده همچنان هوشیار، مرگبار و آماده هستند.»

پیش از این، رئیس جمهوری آمریکا مدعی پرتاب چهار پهپاد به سمت کشتی‌ها در تنگه هرمز شد و ادعا کرد که ایران آتش بس را نقض کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
این چه آتش بسیه که فقط ایران باید رعایت کند !!!! ایران به توافق آتش‌بس احترام بگذارد؟؟؟؟!!!!!! مگر آمریکای وحشی بربر احترام میزاره اصلا مگه میفهمه احترام چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۵
مرگ بر آمریکا.
اگر پاسخ پشیمان کننده نباشد .. کافر خیال خام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۵
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
ماشاءالله به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۷ تير ۱۴۰۵
مرگ بر ترامپ حرامزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
تنگه هرمز آبراهی ایرانی است
و امریکا اصلا حق دخالت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۰۷ تير ۱۴۰۵
تحویل بگیرین!!! حالا باز برید مذاکره.... باز بگید ما دست برتر رو داریم... باز تنگه رو برای گرفتن غنائم رها کنید... خدایا رهبر و ملتم رو از گزند جاهلان در امان بدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۵
خدایا چقدر این آمریکایی‌های خبیث ملعون هستند خود جنایتکارشان
به بندها حمله میکنند به ناحق هر جنایتی مرتکب میشن به ایران میگن آتش بس را نقض نکند!!!
مرگ و لعنت خدا بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۷ تير ۱۴۰۵
پس چرا هیچ کس نیست جواب مردم را بده، این چه آتش بسی هست که هر شب نقض میشه؟
پس تفاهم نامه چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۷ تير ۱۴۰۵
علی الاصول این آمریکاست درست است؟؟؟ که مجدد عهد شسکته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
عزیزان ارتش ، سپاه و هوا فضا ، شمارابه خون رهبرشهید وعالیقدرمون وکودکان میناب و شهدای لامرد و ناو دنا ، شماها کاری به میدان دیپلماسی نداشته باشید . نگذارید ایران رابا نقض مکرر آتش بس تحقیر کنند. تیم مذاکره ازپَسِ این دشمن اهریمن برنمی آید....پاسخ هاتون لحظه‌ای نباشه ، بزنید وانتقام بگیرید . انشاءالله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۷ تير ۱۴۰۵
جدی میگین، واقعا آمریکا حمله کرده، مگه نمی‌دونستن ما دستمون روی ماشه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۵
لعنت بر جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۵
نتیجه اعتماد به دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۷ تير ۱۴۰۵
تشکر از جان بر کفان وطن که مقتدرانه در مقابل متجاوز پاسخگو هستند
آخرین اخبار