باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، این بیانیه را مداخلهجویانه، غیرمسئولانه و تحریکآمیز ارزیابی کرد و نسبت به پیامدهای تداوم چنین رویکردهایی در منطقه هشدار داد.
در این واکنش، دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به تحولات اخیر در تنگه هرمز، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه را مسئول ایجاد و تشدید ناامنیهای اخیر معرفی کرد و تأکید داشت که جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ امنیت و ثبات منطقهای پایبند بوده است.