وزیر خارجه عربستان با همتایان قطری و عمانی درباره توافق ایران و آمریکا و ثبات منطقه گفت‌و‌گو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعظم پورکند - فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، در حاشیه نشست وزارتی مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی (نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر) دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای، تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات، و نیز یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران و تبعات آن بر منطقه گفت‌و‌گو کرد.

بن فرحان همچنین در دیداری جداگانه با بدر بن حمد البوسعیدی، همتای عمانی خود، درباره تحولات منطقه‌ای به ویژه توافق ایران و آمریکا و راه‌های حمایت از دیپلماسی برای کاهش تنش و تقویت امنیت و ثبات رایزنی کرد.

این مذاکرات در چارچوب نشست مشترک وزرای خارجه شورای همکاری با مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، انجام شد و در آن تحولات مرتبط با پرونده ایران و مشارکت راهبردی طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

شورای همکاری خلیج فارس در پایان این نشست تأکید کرد که هرگونه تفاهم یا توافق منطقه‌ای باید منافع امنیتی کشور‌های خلیج فارس را در نظر بگیرد و به تثبیت ثبات منطقه‌ای کمک کند تا امنیت منطقه و دستاورد‌های اقتصادی و توسعه‌ای آن حفظ شود. این شورا همچنین بر تداوم رایزنی و هماهنگی مستمر میان کشور‌های شورا و آمریکا در قبال مسائل مورد علاقه و حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار‌های سیاسی فراگیر که به امنیت پایدار و شکوفایی مشترک منجر می‌شود، تأکید کرد.

منبع:رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۵
🔻هشدار قرارگاه خاتم نسبت به پروازهای سوخت رسانه‌ای آمریکایی در فضای برخی کشورهای منطقه

خیلی زیاد باید مراقب بود
لالایی نزدیکی تفاهم نهایی و اختلاف ترامپ و نتانیاهو خیلی داره سنگین میشه
امیدواریم این بار غافلگیر نشویم
آخرین اخبار