در حالی که نمایندگان ایران و آمریکا در بورگناستوک پای میز مذاکره نشستهاند، بزرگترین تهدید برای این توافق شکننده، نه در تهران یا واشنگتن، بلکه در تلآویو شکل گرفته است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: مبنای کار مذاکرات «تعهد در مقابل تعهد» است و جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد اجرای تعهدات طرف مقابل، از همه اهرمهای خود برای اطمینان از اجرای آن تعهدات بهره خواهد گرفت.
بر اساس آموزههای قرآنی، پیمانهای منعقده با طرفهایی که به جای وفاداری، دست به تجاوز میزنند، فاقد اعتبار است و وظیفهی الهی، مقابله با این پیمانشکنان است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با پیشرفت مذاکرات، انتظار داریم درآمدهای ارزی دولت افزایش یابد و قدرت تأمین ارز بانک مرکزی از محل منابع مسدودی بانک، بیشتر شود.