پلیس مونته‌نگرو با همکاری اف‌بی‌آی، یک شهروند ایرانی-ترک را به اتهام دست داشتن در حملات سایبری گسترده علیه بیش از ۱۵۰ دانشگاه در ایالات متحده دستگیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعظم پورکند - پلیس مونته‌نگرو با همکاری اف‌بی‌آی، یک شهروند ایرانی را به اتهام دست داشتن در حملات سایبری گسترده که خسارتی بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار به زیرساخت‌های ایالات متحده وارد کرده است، دستگیر کرد.

این مرد ۳۹ ساله که دارای تابعیت دوگانه ایرانی و ترکی است، توسط دادگاه منطقه جنوبی نیویورک به اتهاماتی از جمله توطئه برای کلاهبرداری رایانه‌ای، هک و سرقت هویت تحت تعقیب قرار دارد. اداره پلیس مونته‌نگرو روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وی در شهر تفریحی کوتور در سواحل دریای آدریاتیک دستگیر شده است.

پلیس در بیانیه‌ای افزود که این فرد از سال ۲۰۱۳ به بعد، حملات هک گسترده‌ای را علیه بیش از ۱۵۰ دانشگاه در ایالات متحده انجام داده است که خسارت آن بیش از ۳.۴ میلیارد دلار برآورد شده است. این پرونده اکنون برای رسیدگی به استرداد به دادگاه عالی در پودگوریتسا، پایتخت مونته‌نگرو، ارجاع خواهد شد.

 اف‌بی‌آی بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود. 

منبع: رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار