رهبر کره شمالی، روز پنج‌شنبه با نظارت بر آزمایش سامانه‌های توپخانه و موشکی ارتقاءیافته، بر تعهد پیونگ‌یانگ به تقویت توانمندی‌های دفاعی تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعظم پورکند - کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر تعهد دولت خود به تقویت توانمندی‌های نظامی تأکید کرد. خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز جمعه گزارش داد که این کشور آزمایش‌هایی از سامانه‌های توپخانه و موشکی ارتقاءیافته را به عنوان بخشی از برنامه پنج ساله نوسازی دفاع ملی انجام داده است.

کیم روز پنج‌شنبه بر این آزمایش‌ها نظارت داشت. این آزمایش‌ها عملکرد جنگی یک راکت‌انداز چندگانه ۲۴ لول ۲۴۰ میلی‌متری ارتقاءیافته، یک موشک بالستیک تاکتیکی مجهز به کلاهک مأموریت ویژه و گلوله‌های توپ خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری با برد افزایش‌یافته را ارزیابی کرد. به گفته این خبرگزاری، راکت‌انداز بهبودیافته اکنون دارای برد ۹۰ کیلومتر و مجهز به سیستم‌های کنترل آتش خودکار با فناوری دقیق هدایت‌شونده است.

کلاهک ویژه موشک تاکتیکی برای حمله به اهداف استراتژیک از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و تأسیسات برق طراحی شده است. کیم گفت که این آزمایش‌ها «پیشرفت فناورانه بزرگ» تحت سیاست نوسازی نظامی حزب حاکم را نشان می‌دهد. به نقل از کیم آمده است: «وضعیت بین‌المللی کنونی، که در آن تنها با برتری کامل در قدرت می‌توان از حاکمیت و موجودیت دفاع کرد، نیازی به اضافه کردن هیچ اظهارنظری برای توضیح اینکه چرا تقویت توانمندی‌های دفاعی اولین کار استراتژیک ملی ضروری است، ندارد.»

کیم همچنین تأکید کرد که سیاست پیونگ‌یانگ نه تنها به دنبال تقویت توانمندی‌های دفاعی، بلکه ایجاد «یک وضعیت تهاجمی مرگبار و مخرب» برای بازدارندگی دشمنان بالقوه است. کیم گفت: «ما دشمنان را وادار می‌کنیم که تشخیص دهند ابزار‌های ضربتی دوربرد نیرو‌های مسلح ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با نمونه‌های ارتقاءیافته جایگزین شده است.»

منبع: آناتولی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۵
آفرین به باز دارندگی هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۵
کره جان بی خود وقت خود را صرف اسلحه می کنی کسی با تو کار ندارد
آخرین اخبار