باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امیرحسینی - حجتالاسلام جواد نیکبین عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره درسهای عاشورا برای وضعیت امروز کشورمان که در یک سال گذشته دو جنگ ۱۲ روزه و ۴۰ روزه را پشت سر گذاشته و الان مشغول مذاکره با دشمن است، گفت: از عاشورا ما یک درس میگیریم و آن اینکه زندگی با ذلت نه، مرگ با شرافت آری. ما حاضریم بمیریم، اما زندگی با ذلت نداشته باشیم.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیلآباد در مجلس اظهار کرد: از عاشورا یک درس مهم میگیریم که شیعه و اسلام ذلت نمیپذیرد و «هیهات منا الذله» سیدالشهدا (ع)، صدایی است که برای یک روز و یک سال نیست بلکه برای همه سالها و برای همه شیعیان جهان است.
این نماینده مجلس با اشاره به جنگ رمضان و جنگ ۱۲ روزه تصریح کرد: اگر بخواهیم از عاشورا درس بگیریم، آن درس این است که اگر ایران به یک کشور قدرتمند تبدیل شده، میوه قدرت و ثمرهای است که حاصل سالها استقامت مردم بوده است. اگر مردم در ۵۰ سال گذشته استقامت نمیورزیدند، این ثمره و میوه ابرقدرتی در جهان را نمیتوانستند بچشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: معتقدم هرقدر مقاومت مردم بیشتر شود، ثمرات بیشتری برای کشورمان بهوجود میآید و مذاکره با شیطان بزرگ قطعاً جواب نمیدهد همانطور که مذاکره با یزید و شمر جواب نداد و باید در این مسیر ما محکم بمانیم چون اگر محکم و با استقامت بمانیم، قطعاً نتایج بسیار خوبی را برای کشورمان به ارمغان میآورد.
حجتالاسلام نیکبین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مذاکره را جزئی از مقاومت نمیدانید؟، گفت: با اینکه آنها برای مذاکره التماس کردند، اما اگر مذاکره بدون سایه تهدید باشد، درست است. اگر نتیجه مذاکره، به حقانیت رساندن مطالبات ایران باشد، درست است وگرنه مذاکرات با بدعهدی آمریکا به نتیجه نمیرسد.