کارشناس خودرو گفت:بازار خودرو پس از نوسانات و تلاطم‌های اخیر، وارد یک روند نزولی شده است و به‌ویژه در بخش خودرو‌های وارداتی، کاهش قیمت‌ها با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه‌کباری - بابک صدرایی، کارشناس خودرو با اشاره به وضعیت این روزهای بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو پس از نوسانات و تلاطم‌های اخیر، وارد یک روند نزولی شده است و به‌ویژه در بخش خودروهای وارداتی، کاهش قیمت‌ها با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

وی افزود: این بار کنترل بازار از سمت سقف قیمت‌ها اتفاق افتاده و همین موضوع باعث شده اثرگذاری بیشتری در روند کاهشی قیمت‌ها مشاهده شود. در مقابل، خودروهای تولید داخل به دلیل مشکلات موجود در حوزه تولید و محدودیت عرضه، کاهش قیمت کمتری را تجربه کرده‌اند، اما در صورت افزایش عرضه، این خودروها نیز می‌توانند وارد مسیر کاهشی شوند.

صدرایی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از قیمت‌های فعلی ناشی از وجود حباب در بازار بوده است، گفت: فاصله‌ای که بین قیمت کارخانه یا قیمت واردکننده با قیمت بازار ایجاد شده بود، اکنون در حال تخلیه شدن است. البته این حباب به‌طور کامل از بین نمی‌رود، بلکه کوچک‌تر می‌شود و ادامه مسیر بازار به شرایط اقتصادی، نرخ ارز و میزان ثبات اقتصادی بستگی دارد.

این کارشناس خودرو ادامه داد: در بازار خودرو همیشه یک میزان حباب وجود دارد و زمانی که یک اتفاق سیاسی یا اقتصادی رخ می‌دهد، این حباب می‌تواند بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود، اما تا زمانی که بازار به ثبات و تعادل نرسد، این اختلاف قیمت به شکل‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها: خودرو ، بازار خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۵
وقتی که طرف یه پراید مدل ۸۵ که تمام داریشه داره میگه گروه شه خوشی میکنه باید هم ازاین طرف هم نه لاستیک داشته نه لنت چون گرونه خوشی کردن نداره گروه بشه گریه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۵
نخرید تا ۲۰۷ اتومات ۱۲۰۰ و کرولا کراس ۲۸۰۰
Iran (Islamic Republic of)
فقیر بیکار
۲۲:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۵
تعویض روغن یک وانت اریسان۲ شده پنج ملیون تمان یکی ی سیلی بزنه تو گوش من ببینم خوابم یا بیدار !!!جلل خالق
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۰۰:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۵
قبلا با پنج میلیون ماشین میخریدیم الان فقط روغن شو می‌تونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
Hg
۲۲:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۵
ایرانی جماعت عبرت پذیرنیست،ولا خودتونم میدونین مال این حرفانیستین،زیربارزورمیرین،همین لگن هاروهم میخرین،صداتونم درنمیاد،حالا هی کامنت منفی بدین،افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۵
خودرو نخرید
#خودرو_نخرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۵
ببخشید خودرو نخریم پس چی سوار بشیم ؟؟! کهنه بخریم که هر روز جلو تعمیرگاه باشیم چندین برابر قیمت پامون بیافته‌و وقت و زندگیمون تلف بشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۵
خدا لعنتتون کنه مافیای خودرو ! پراید ۳۰۰ میلیونی رو کردید یک میلیارد حالا ۲۰ میلیون میارید پایین سر مردم منت میذارید ، از ته دل دعا میکنیم که الهی خیر از زندگیتون نبینید هرگز و هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۵
ان شاالله خیرنبینن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۵
هیچ چی پایین نمیاد شما چقدر ساده آید فقط گران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۵
نخرید تا قیمتها واقعی و ارزان شود ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۵
بخاطر این نرخای عجیب تمام خودروها شده اند بدون لنت و لاستیک و ایمنی
میشه مسئولین محترم از این آب بیش از این کره نگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۵
واقعا ما از دولت خیلی متشکریم ، دیگه 2 و 3 میلیارد بدی ماشین با کیفیت شرکت های بزرگ و برتر سایپا و ایران خودرو در جهان رو خریداری کنی اصلا گران نیست ،
به نظرم پایه قیمت ها باید از 5 میلیارد شروع شود ،
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا فیصلی
۰۰:۵۶ ۰۶ تير ۱۴۰۵
نخرید نخرید به پیر به پیغمبر مجبور میشن قیمت پایین بیارن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۵
احتمالا یه پرایدی یا ۲۰۶ داری ارزو داری بشه ۵میلیارد . ای ان پرشده از پولدار های فقیر که ماشین ۲میلیاردی دارن پول بنزین و لاستیکش رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ تير ۱۴۰۵
خودرو از طلا که با ارزش‌تر نیست وقتی قدرت خرید مردم در ۲۰ میلیون به طلا نرسید خود به خود ۳۰ درصد از ارزش واقعی خودش را از دست داد خودرو هم دست کم باید ۵۰ درصد قیمت اصلاح کنه تا قدرت خریدار برسه و الا تا چند ماه آینده دو شرکت ایران خودرو و سایپا ورشکست خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۵
افرین، قیمت کارخانه رفت بالا ، بازار هم نیم درصد اومد پایین، شوخی میکنن یا جدی میگن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۵
ماواقعانمیدانیم‌باچه‌زبانی‌ازمافیای‌عزیزوپرتوان‌تشکرکنیم‌کاشکی‌شمایکسری‌به‌کشورهای‌همسایه‌هم‌میزدین.باتشکرمجدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۵
دوستان عجله نکنید داخلی حداکثر ۷۰۰ تومان قیمت دارد وارداتی ۱۲۰۰ خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۵
هروقت دنا پلاس ۱۰ میلیون شد قیمت درسته
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۰۰:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۵
دورد به شرفت، حرف دقیق وحساب،قیمت واقعی شو گفتید👌
۱۲
آخرین اخبار