یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ناترازی انرژی، «تسهیل‌گری» و «فناوری» را دو عامل مهم برای رفع ناترازی‌ها دانست و در این مورد توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - احمد انارکی محمّدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درمورد ناترازی انرژی گفت: برخی از کشور‌های دیگر از گاز برای تولید برق استفاده کرده‌اند و گازکشی ندارند، در حالی که ما گاز را حتی به روستا‌هایی که کم‌جمعیت هستند رسانده‌ایم و هزینه‌های زیادی دارد. در نتیجه، باید از گاز برای تولید برق در واحد‌هایی که نیاز دارند استفاده کنیم.

انارکی محمّدی ادامه داد: صرفه‌جویی مردم یکی از موضوعاتی است که بسیار مهم است. زیرا کشور ما دو برابر بیشتر از دیگر کشورها، انرژی مصرف می‌کند و درمورد سرانه مصرف برق با دیگر کشور‌ها خیلی اختلاف نداریم. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به توسعه‌های معدنی که داشتیم برخی از معادن باید برای خودشان برق تولید کنند و کار‌هایی انجام شده، امّا متوازن نبوده است و نتیجه آن، ناترازی بوده است. در نتیجه، ناترازی فعلی نتیجه سال‌ها سرمایه‌گذاری نکردن همزمان با رشد مصرف است و قطعی‌های برق باعث شده‌اند که تولید کشور نابود شود.

انارکی محمّدی ادامه داد: از سال ۸۶ که تحریم‌ها وجود داشته‌اند تا الان، هنوز از تکنولوژی قدیمی برای حوزه‌های صنعت، معدن و انرژی و چاه‌های نفت استفاده می‌شود، در حالی که کشور‌های موفق دو کار در زمینه تولید انجام می‌دهند؛ تعداد و کیفیت خود را توسعه می‌دهند که تکنولوژی در این مورد اهمیت دارد. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحریم‌ها درمورد انرژی به کشور ما آسیب وارد کرده‌اند و وقتی که در کشور ثبات سرمایه‌گذاری و اقتصادی وجود نداشته باشد سرمایه‌گذار بخش خصوصی با بروکراسی اداری روبه‌رو می‌شود که دولت باید مسیر را برای این موضوع هموار کند. 

انارکی محمّدی افزود: زمانی امنیت انرژی کشور تضمین می‌شود که به مردم بگوییم کاری که انجام می‌دهیم نتیجه می‌دهد و تولید پایدار و سرمایه‌گذاری دائمی در این مورد داشته باشیم و مهم‌تر از همه، استفاده از فناوری‌های نوین درمورد انرژی است که با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی به وجود آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار