مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از افزایش سطح کشت چغندرقند به هزار هکتار و پیش‌بینی تولید ۶۰ هزار تن این محصول در سال جاری خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیروس شفیعی‌راد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز عملیات کشت چغندرقند از ابتدای اسفندماه خبر داد و تأکید کرد که با انعقاد قرارداد‌های گسترده با کارخانه قند، پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصول راهبردی در سال جاری به ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد.

او با اشاره به روند مطلوب کشت بهاره در این شهرستان اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت متبوع مبنی بر توسعه کشت‌های قراردادی، عملیات کشت چغندرقند در سطح اراضی شهرستان آغاز شده است که تا کنون ۸۵۰ هکتار قرارداد با کارخانه‌های قند استان منعقد گردیده و از این میزان، ۳۸۰ هکتار به زیر کشت رفته است.

شفیعی‌راد با بیان اینکه روند انعقاد قرارداد و کاشت محصول همچنان با استقبال کشاورزان ادامه دارد، تصریح کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای عملکرد در واحد سطح، تمامی نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود‌های پایه (فسفاته و پتاسه) و همچنین کود‌های ازته تأمین شده و در مرحله کاشت و داشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

پیش‌بینی برداشت ۶۰ هزار تن چغندرقند در مرودشت

او با تبیین چشم‌انداز تولید این محصول در منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود و نظارت مستمر کارشناسان پهنه، پیش‌بینی می‌کنیم سطح زیر کشت نهایی به بیش از ۱۰۰۰ هکتار برسد که با احتساب میانگین تولید ۶۰ تن در هر هکتار، انتظار می‌رود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع مرودشت برداشت و روانه چرخه تولید قند و شکر کشور شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت در پایان یادآور شد: توسعه کشت قراردادی علاوه بر تضمین خرید و کاهش ریسک تولید برای کشاورز، گامی موثر در جهت مدیریت منابع آبی و پایداری تولید محصولات استراتژیک در این شهرستان محسوب می‌شود.

منبع: جهاد کشاورزی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار