یک جوان آمریکایی در این خصوص گفت: من حالا کار دارم اما احتمال دارم هر لحظه کارم و در نتیجه محل زندگی ام را از دست بدهم. در واقع، این اتفاق در چشم برهم زدنی ممکن است. ما امنیت (شغلی و زندگی) نداریم.رکود اقتصادی طولانی برای جوانان آمریکایی شرایط سختی برای زندگی بوجود آورده است. حتی جوانانی که تحصیلات دانشگاهی دارند این مشکلات را تجربه می کنند. سیاتل از جمله شهرهایی در آمریکا است که شاهد شمار فزاینده جوانان بیکار و بی خانمان است. البته این مسئله فقط به شهر سیاتل محدود نمی شود و گروه سنی هجده تا بیست و پنج سال در آمریکا با مشکل مسکن مواجه هستند. در شهرهایی همانند بوستون و شیکاگو و لس آنجلس و اورلاندو نیز مشکل بی خانمانی این گروه سنی در حال افزایش است.
روث بلاوف ، فعال آمریکایی در این خصوص گفت: ما شاهد افزایش مراجعه جوانان آمریکایی به مراکز امدادی و خیریه هستیم که تحصیلات دانشگاهی دارند و حتی سابقه کار هم داشته اند. این افراد نمی توانند روی پای خودشان بایستند. آنها نمی توانند زندگی موفقی برای خودشان شروع کنند.
جوانان نیازمند آمریکایی نمی توانند کاری با حقوق خوب پیدا کنند و دستمزدی که در برخی از مشاغل به آنها داده می شود حتی پاسخگوی هزینه زندگی عادی و مسکن آنها نیست. این جوانان ، والدینی دارند که در وضع خوبی قرار ندارند و درنتیجه نمی توانند از نظر مالی از آنها حمایت کنند. آنها می گویند جامعه آنها را فراموش کرده است و به مشکلات آنها توجه ندارد.
یک جوان آمریکایی در این خصوص گفت: وضع زندگی ما به صورتی شده است که همانند زندانی ها شده ایم و زندگی ما شبیه آنها شده است.جوانان آمریکایی که کار هم داشته باشند پس از بیکار شدن خانه هایشان را از دست می دهند و به جمع افراد بی خانمان افزوده می شوند. شماری از این افراد خیابان خواب می شوند حال آنکه هرگز قبلا چنین وضعی را تجربه نکرده اند.