سيد جواد زماني نماينده مردم كنگاور، هرسين، بيستون و سنقر درخانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به رفع ايرادات شوراي نگهبان بر طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران گفت: با موافقت نمايندگان، اصلاحيه گزارش كميسيون اجتماعي مطابق بر ماده 11 طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار كه از شوراي نگهبان عودت داده شده بود بار ديگر به شوراي نگهبان ارسال شد.
سخنگوي كميسيون اجتماعي افزود: در صورت موافقت شوراي نگهبان اين طرح به صورت قانون لازمالاجرا خواهد بود.
وي با اشاره به اصلاح ماده 11 اين طرح گفت: متن اصلاحيه ماده 11 اين طرح به شرح زیر است : سهم كارفرمايي دستگاههاي اجرايي از محل صرفهجويي در هزينههاي جاري از جمله محل حقوق و مزايا كاركنان خود كه به مرخصي بدون حقوق ميروند پرداخت ميگردد و دولت نيز مجاز است با پيشبيني در بودجه سنواتي به تكليف قانون موضوع ماده (50) قانون مديريتي خدمات كشوري عمل نمايد.
گفته ميشود: براساس طرح بيمه بيكاري تمام افراد بيكار جوياي كار به صورت ماهانه حقوق دريافت خواهند كرد./س3