من با این مساله برخورد کردم بعد از ارائه مقاله با ارزش علمی روی ان امضا و نمره لازم نیومده و برای دریافت رشوه عنوان کردن نمره اش نه نمره ات کم بوده رو در رو چیزدیگری گفتن
الزام به ارائه مقاله با هدف پیشبرد علم نبود برای افزایش سطح رنکینگ دانشگاه و ارتقا پایه اساتید بود و در عمل ممکن بود برا دانشجو اصلا سودی هم نداشته باشه (بخاطر سطح پایین کیفیت مقاله). از پایان نامه ای که خریده شده چه مقاله ای قرار بوده استخراج بشه. طبق معمول کیفیت فدای کمیت میشد.
دانشجوی ارشد و دکتری که نتونه یه مقاله از پایان نامه و رسالش در بیاره به چه دردی میخوره؟ آزمون جامع هم که قراره حذف بشه، این شل گرفتنا باعث مدرک گرایی و اشباع رشته ها از افراد کم سواد میشه
استاد راهنما و دانشجوی دکتری که نتواند حتی یک مقاله داخلی بدهند باید به حالشان گریست.
چون دسترسی به اطلاعات آزاد جهانی در ایران حرام است