برخی کارمندان و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی اراک بر خلاف قانون منع تعارض منافع و با سواستفاده از موقعیت شغلی خود ، کار نظارت و طراحی نظام مهندسی میگیرند و متاسفانه اداره راه و شهرسازی اراک سکوت کرده و سازمان بازرسی کل کشور هم سکوت کرده ، این افراد کارهای نظارت را در شهرداری میگیرند یعنی اجازه نمیدهند کارها وارد ویترین ناظران نظام مهندسی شود و در معرض دید عموم قرار گیرد یعنی شهرداری هم تخلف کرده که به آنها کار نظارت و طراحی داده
شهرداری شفاف سازی نمیکند، باید ناظر و مجری و طراح ساختمان هایی که از شهرداری پروانه تخریب و نوسازی میگیرند در معرض دید عموم قرار گیرد در سامانه اینترنتی
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اعضای هیات مدیره نظام مهندسی برجی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان حقوق میگیرند و کارمندان نظام مهندسی برجی ۲۰ _ ۳۰ میلیون تومان حقوق میگیرند ولی باز هم به این حد ، اکتفا نکرده و در حال کار گرفتن با مهر و پروانه نظام مهندسی هستند که خلاف قانون منع تعارض منافع مصوبه مجلس است
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
وقتی جناب حمزه شکیب هیچ اعتقادی به اجرای قانون منع تعارض منافع ندارد ، نتیجه میشود گسترش فساد و امضافروشی در نظام مهندسی ، نتیجه میشود اینکه کارمندان شهرداری و کارمندان ادارات راه و شهرسازي و سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی طبق قانون تعارض منافع حق استفاده از پروانه نظارت و طراحی نظام مهندسی را ندارند ولی در عمل ، این قانون اجرا نمیشود و برخی کارمندان شهرداری ها و کارمندان ادارات راه و شهرسازي با سواستفاده از موقعیت شغلی خود ، حتی بیشتر از سایر مهندسان کار میگیرند و باعث بیکار شدن مهندسان دیگر میشوند
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
وقتی رئیس نظام مهندسی یا اعضای هیات مدیره نظام مهندسی با کارمندان و مدیران سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفته و به آنها وعده دادن کار نظارت ساختمانی با متراژ ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ مترمربع میدهند یعنی حدود ۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان کار نظارت به کارمندان سازمان بازرسی کل کشور میدهند پس قطعا کارمندان سازمان بازرسی کل کشور هم تخلفات مدیران و کارمندان نظام مهندسی را نادیده میگیرند، به نظر بنده اولین قدم برای اجرای قانون منع تعارض منافع ، ابطال پروانه نظام مهندسی کارمندان سازمان بازرسی کل کشور است حتی باید مهر نظام مهندسی کارمندان سازمان بازرسی کل کشور ازشان گرفته شود
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اغلب کارمندان ادارات راه و شهرسازی با سهمیه بازی و بدون آزمون ، استخدام شدند و تعهد کاری ندارند
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اخیرا آقای هاشم زاده(عضو شورای مرکزی) رییس سال سوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی شدند. ایشان در صورتجلسه مربوطه پذیرفتند که مسئولیت حقوقی و کیفری ، تصدی خود به عنوان یک بازنشسته را برعهده میگیرند.
لیکن ایشان در بند ۲۴ جلسات سال اول هییت مدیره ، پذیرفتند اگر کاندید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شوند دیگر برای هییت رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کاندید نشوند. سوال:
-اساسا ایشان چه دفاعی بابت کاندید ریاست شدن خود دارند وقتی قرار دیگری را وضع نمودند؟
-حال که ایشان برخلاف مقرره ابتدای دوره، رییس سازمان استان شدند چطور بپذیرم مسئولیت حقوقی و کیفری تصدی به عنوان بازنشسته را خواهد پذیرفت؟
-چطور سایر قرارها و صحبت ها و وعده های آقای هاشم زاده را باور نمایم وقتی بر سر قرار خود باقی نماندند؟
تعداد کارهای همزمان که شرکت های خدمات آزمایشگاهی میتوانند بگیرند باید کاهش یابد یا به صفر برسد . هیچ شرکت خدمات آزمایشگاهی نباید ۲ یا چند کار همزمان بگیرد وقتی سایر شرکت ها بیکار هستند .
آيا مگر كارمندان سازمان و دفاتر نمايندگي و اعضاي هيات مديره جهت اخذ كار نظارت، تعارض منافع ندارند!!!!!
چرا بايد به اين افراد اجازه راي دادن در مجمع هم داده شود؟
يا مثلا كارمندان سازمان و اعضاي هيات مديره با راي هاي نيابتي يا وكالتي چطور ممكن است براي افزايش يا شما بخوانيد كاهش حق الزحمه حقوق و مزايا خودشان نظر بدهند؟
مگر انها مي توانند در خصوص افزايش حق الزحمه مهندسان نظر بدهند ؟
لیست اسامی کارمندان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ها و بخشداریها و فرمانداری ها و معاونت عمرانی استانداریها برای نظام مهندسی ارسال شود جهت تعلیق و تودیع پروانه اشتغال نظام مهندسی کارمندان و حذف اسامی کارمندان دستگاه های اجرایی از سامانه ارجاع نظارت = قانون منع تعارض منافع
لیست اسامی کارمندان ادارات راه و شهرسازی استان ها و شهرداریها برای نظام مهندسی ارسال شود جهت تعلیق و تودیع پروانه اشتغال نظام مهندسی و حذف اسامی کارمندان از ارجاع نظارت = قانون منع تعارض منافع
بر اساس قانون منع تعارض منافع ، کارمندان وزارت نیرو و کارمندان شرکت های توزیع برق و کارمندان نیروگاه های حرارتی ... از دریافت کار نظارت و اجرا و طراحی نظام مهندسی منع شدند
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
چرا آقای شکیب مکررا رفتار غیرقانونی از خود نشان می دهد!!!دولت اصولگرایان برای آقای شکیب اصولگرا شل گرفته؟
در بند ف ماده ۱۱۴ آیین نامه اجرایی ،وظیفه تهیه و تنظیم شیوه نامه(آن هم مواردی معدود همچون شیوه نامه اداری یا شیوه نامه مالی یا ... از این راه تهیه می شوند) به شورای مرکزی سپرده شده، نه ابلاغ. چرا آقای شکیب در متن چند نامه اشاره به ابلاغ براساس بند ف ماده۱۱۴ آیین نامه اجرایی کرده؟ لفظ ابلاغ در بند ف ماده ۱۱۴ وجود ندارد.
-ابلاغ کننده شیوه نامه ها طبق ماده۱۲۳ آیین نامه اجرایی وزیر است .
-استثنا ابلاغ شیوه نامه ارجاع نظارت به سبب تفویض اختیار وزیر در مبحث۲ مقررات ملی ساختمان به شورای مرکزی سپرده شده.
-دولت اصولگرایان به آقای شکیب خواهد گفت شیوه نامه ابلاغ نکند!!! جلوی این وضع گرفته نشود از پس فردا هر چیزی توسط آقای شکیب ابلاغ خواهد شد.
پ.ن:دولت اصلاح طلبها برای روسای اصلاح طلب سازمان(آقایان ترکان،رجبی و خرم) شل نگرفت و درگیری داشتند.
پرسش کردم که در نسخه اولیه لایحه قانون برنامه هفتم توسعه فقط ممنوعیت اخذ کار اجرا توسط کارکنان دستگاه ههای اجرایی آمده بود اما در آخرین نسخه این ممنوعیت به ناظر و مجری رسیده چرا طراحان را مشمول نکردید؟
*جواب آقای یوسفی چنین بود که در مرحله اول و به سبب تعداد پایین طراحان در استان ها ، تصمیم بر ممنوعیت فعالیت به عنوان مجری و ناظر شده است.
پ.ن:بهرحال باید تلاش کنیم که در نسخه نهایی سطح ممنوعیت کمتر از مجری و ناظر نشود و سایر صلاحیت ها(طراح ، بهسازی و...) هم اضافه گردد
لیکن ایشان در بند ۲۴ جلسات سال اول هییت مدیره ، پذیرفتند اگر کاندید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شوند دیگر برای هییت رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کاندید نشوند. سوال:
-اساسا ایشان چه دفاعی بابت کاندید ریاست شدن خود دارند وقتی قرار دیگری را وضع نمودند؟
-حال که ایشان برخلاف مقرره ابتدای دوره، رییس سازمان استان شدند چطور بپذیرم مسئولیت حقوقی و کیفری تصدی به عنوان بازنشسته را خواهد پذیرفت؟
-چطور سایر قرارها و صحبت ها و وعده های آقای هاشم زاده را باور نمایم وقتی بر سر قرار خود باقی نماندند؟
چرا بايد به اين افراد اجازه راي دادن در مجمع هم داده شود؟
يا مثلا كارمندان سازمان و اعضاي هيات مديره با راي هاي نيابتي يا وكالتي چطور ممكن است براي افزايش يا شما بخوانيد كاهش حق الزحمه حقوق و مزايا خودشان نظر بدهند؟
مگر انها مي توانند در خصوص افزايش حق الزحمه مهندسان نظر بدهند ؟
در بند ف ماده ۱۱۴ آیین نامه اجرایی ،وظیفه تهیه و تنظیم شیوه نامه(آن هم مواردی معدود همچون شیوه نامه اداری یا شیوه نامه مالی یا ... از این راه تهیه می شوند) به شورای مرکزی سپرده شده، نه ابلاغ. چرا آقای شکیب در متن چند نامه اشاره به ابلاغ براساس بند ف ماده۱۱۴ آیین نامه اجرایی کرده؟ لفظ ابلاغ در بند ف ماده ۱۱۴ وجود ندارد.
-ابلاغ کننده شیوه نامه ها طبق ماده۱۲۳ آیین نامه اجرایی وزیر است .
-استثنا ابلاغ شیوه نامه ارجاع نظارت به سبب تفویض اختیار وزیر در مبحث۲ مقررات ملی ساختمان به شورای مرکزی سپرده شده.
-دولت اصولگرایان به آقای شکیب خواهد گفت شیوه نامه ابلاغ نکند!!! جلوی این وضع گرفته نشود از پس فردا هر چیزی توسط آقای شکیب ابلاغ خواهد شد.
پ.ن:دولت اصلاح طلبها برای روسای اصلاح طلب سازمان(آقایان ترکان،رجبی و خرم) شل نگرفت و درگیری داشتند.
*جواب آقای یوسفی چنین بود که در مرحله اول و به سبب تعداد پایین طراحان در استان ها ، تصمیم بر ممنوعیت فعالیت به عنوان مجری و ناظر شده است.
پ.ن:بهرحال باید تلاش کنیم که در نسخه نهایی سطح ممنوعیت کمتر از مجری و ناظر نشود و سایر صلاحیت ها(طراح ، بهسازی و...) هم اضافه گردد