وزارت راه و شهرسازی در هنگام صدور و تمدید پروانه شرکت های حقوقی نظام مهندسی باید اسامی تک تک اعضا و سهامداران و هیات مدیره شرکت های حقوقی را در سامانه اینترنتی ویژه قرار دهد و ، از طریق استعلام هوشمند کدملی اعضای شرکت از وزارت علوم و دانشگاه آزاد و ... مرتبط بودن رشته تحصیلی و دانشگاهی اعضای شرکت با صنعت ساختمان را تشخیص دهد و مانع عضویت افراد با مدرک تحصیلی غیرمرتبط یا مدرک کمتر از لیسانس در این شرکت های حقوقی شود
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اعضای هیات مدیره شرکت حقوقی(طراحی،آزمایشگاه ، مجری و...) باید مطابق ماده۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تماما مهندس پروانه دار نظام مهندسی باشند و ورود افراد بیسواد یا دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط یا فاقد پروانه نظام مهندسی به ترکیب اعضای هیات مدیره شرکت های حقوقی نظام مهندسی ممنوع شود
آيا ميدانستيد نظام مهندسي استان تهران (شهر تهران + شهرستانهاي اطراف تهران) حدود ١٢٠ هزار عضو دارد كه معمولا از اين تعداد بيش از ١٠٠٠ نفر كارمندان سازمان استان تهران و دفاتر نمايندگي هاي نظام مهندسي هستند و اتفاقاً سرنوشت مجامع توسط همين نفرات صورت مي گيرد؟؟؟!!!
آيا ميدانستيد كه بيش از ٩٩٪ اعضاي سازمان خودشان در مجامع شركت نميكنند و براي خودشان تصميم نمي گيرند و به دليل عدم آگاهي و اطلاع اجازه تصويب هر چيزي را به هركسي از جيب خودشان مي دهند.
ما مهندسین نظام مهندسی ساختمان طبق حق دسترسی ازاد به اطلاعات خواستار انتشار لیست افرادی که طبق دستورالعمل اجرایی بند 5 ماده 2 مکرر ایین نامه اجرایی تعارض منافع دارند و به صورت حقیقی یا حقوقی فعالیت دارند هستیم، این لیست باید با جزییات محل خدمت،سمت فرد در شرکت، شماره عضویت شماره پروانه و کد ملی باشد تا تعارض منافع از طریق مهندسین نیز پایش و رصد شود و نیز حادثه ای مثل مترو پل به علت تعارض منافع تکرار نشود.
شایان ذکر است طبق متن برنامه هفتم توسعه قرار است اشخاص دارای تعارض منافع با پروانه طراحی به فعالیت خود ادامه دهند به این بهانه که تعداد مهندسین طراح کم است این در حالی است که کشور ما بعد از امریکا و روسیه بیشترین مهندس را دارد لطفا روزنه فساد را ببندید
?تسنیم : لایحه مربوط به تعارض منافع هنوز وارد صحن علنی مجلس نشده است
?به گزارش خبرگزاری تسنیم ، لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» از سال گذشته در دستورکار جلسه علنی قرار نگرفته است علیرغم اینکه چندین تن از نمایندگان خواستار بررسی آن در جلسه علنی بودند اما هنوز این لایحه وارد صحن علنی مجلس نشده است ، اخیرا این لایحه در دستورکار اعلامی هفتگی مجلس قرار گرفته اما هنوز در جلسه علنی بررسی نشده، باید دید این لایحه در مجلس یازدهم تعیین تکلیف میشود یا تصمیم گیری درباره آن به مجلس بعدی موکول میشود
قوانین مسخره نظام مهندسی
چرا اعضای افتخاری سازمان ( بدون پروانه ) باید حق رای داشته باشند که با یه شام سرنوشت مجامع رو به نفع هیات مدیره ها تغییر دهند!
چرا کارمندان نظام مهندسی که منافع هیات مدیره ها رو تامین میکنند و در تعارض منافع کامل هستند باید حق رای داشته باشند !؟
در شهر اراک یک شخص دلال و کارچاق کن به نام آقای نجف آبادی ، در ازای معرفی کردن کارهای آزمایش مکانیک خاک و تست مقاومت بتن به هر شرکت خدمات آزمایشگاهی در نظام مهندسی اراک حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پورسانت میگیرد که با ایجاد سامانه ارجاع کار خدمات آزمایشگاهی توسط سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی میتوان بساط کارچاق کن ها و دلالان نظام مهندسی را برچید و شرکت های آزمایشگاهی طبق نوبت ، کار میگیرند و هیچ آزمایشگاهی بیکار نمی ماند .
اعضای گروه تخصصی عمران و اعضای کمیسیون محاسبات نظام مهندسی نباید شاغل در بخش دولتی باشند مثلا شاغل در شهرداریها و ادارات راه و شهرسازي و ... ( قانون منع تعارض منافع )
در بحث شفاف سازی نظام مهندسی استان ها به دنبال ایجاد یک سامانه یکپارچه کشوری باشید چرا که هر استانی برای خود یک یا چند سامانه ارجاع مستقل با سلایق مختلف دارد که عملاً نارضایتی اعضای سازمان را به دنبال داشته است.
جناب اقبال شاکری در حقیقت عضو کمیسیون عمران مجلس است ولی به تنها چیزی که نمی پردازد همان عمران و ساختمان و ... است ، ایشان بیشتر به مسائل سیاسی و بین المللی و مذهبی و در برخی همایش ها به شعرخوانی و مداحی اهل بیت می پردازد .
متاسفانه ادارات راه و شهرسازي استان ها نسبت به تخلفات کارمندان نظام مهندسی و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی سکوت اختیار کردند ، مثلا کارمند نظام مهندسی شهر اراک ( آقای ع ع ) که در بخش شناسنامه فنی و ملکی سازمان نظام مهندسی شاغل هست و از ساعت ۸ تا ۱۴ در این پست سازمانی مشغول به کار است ، بدون توجه به قانون منع تعارض منافع، کار مجری از نظام مهندسی میگیرد و نه اداره راه و شهرسازی و نه شورای انتظامی نظام مهندسی و نه سازمان بازرسی کل کشور ایشان را محکوم نمی کنند . اصلا مجری باید تمام وقت در کارگاه ساختمانی حضور داشته باشد پس نمی تواند کارمند باشد.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان به فوریت خواستار ارائه آمار کلیه دستور نقشه هایی که خدمات مهندسی دریافت کرده اند شد.
آيا ميدانستيد كه بيش از ٩٩٪ اعضاي سازمان خودشان در مجامع شركت نميكنند و براي خودشان تصميم نمي گيرند و به دليل عدم آگاهي و اطلاع اجازه تصويب هر چيزي را به هركسي از جيب خودشان مي دهند.
شایان ذکر است طبق متن برنامه هفتم توسعه قرار است اشخاص دارای تعارض منافع با پروانه طراحی به فعالیت خود ادامه دهند به این بهانه که تعداد مهندسین طراح کم است این در حالی است که کشور ما بعد از امریکا و روسیه بیشترین مهندس را دارد لطفا روزنه فساد را ببندید
?به گزارش خبرگزاری تسنیم ، لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» از سال گذشته در دستورکار جلسه علنی قرار نگرفته است علیرغم اینکه چندین تن از نمایندگان خواستار بررسی آن در جلسه علنی بودند اما هنوز این لایحه وارد صحن علنی مجلس نشده است ، اخیرا این لایحه در دستورکار اعلامی هفتگی مجلس قرار گرفته اما هنوز در جلسه علنی بررسی نشده، باید دید این لایحه در مجلس یازدهم تعیین تکلیف میشود یا تصمیم گیری درباره آن به مجلس بعدی موکول میشود
چرا اعضای افتخاری سازمان ( بدون پروانه ) باید حق رای داشته باشند که با یه شام سرنوشت مجامع رو به نفع هیات مدیره ها تغییر دهند!
چرا کارمندان نظام مهندسی که منافع هیات مدیره ها رو تامین میکنند و در تعارض منافع کامل هستند باید حق رای داشته باشند !؟