مدیر امور بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص دو مرکز دیالیز بیمارستان شهید هاشمی نژاد و مرکز درمانی آل محمد (ص) برای بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا خبر داد.
آبادی گفت : بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی اسفراین با ۱۸ دستگاه دیالیز و ۲۰ تخت فعال است که با افتتاح مرکز همودیالیز پویش درمان بخش خصوصی بیماران برای درمان حق انتخاب و دریافت خدمات درمان را دارند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرپل زهاب گفت: به همت خیرین مبلغ ۲۵ میلیون تومان به مددجوی دیالیزی تحت حمایت امداد کمک هزینه مسکن پرداخت گردید.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور زندگی میکنند، ضمن برآورد هزینههای دیالیز برای نظام سلامت کشور، درباره پیوند کلیه، داروها و هزینههای آن نیز توضیح داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ماهانه بیش از ۵۰ هزار دیالیز در استان انجام میگیرد که هزینه هر دیالیز۳ میلیون ریال است، اما برای بیماران رایگان است.