ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک و استفاده از سموم جدید، با کیفیت علیه آفات کلیدی، سبب کاهش شدید مصرف سم و دفعات سمپاشی در باغ های استان کرمان شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در مرحله اول حدود 198هزار هکتار از مزارع گندم وجو استان کرمانشاه، علیه سن مادر(کیسله) سمپاشی انجام شده است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان دیر از آغاز طرح سمپاشی بدن و جایگاه شتران این شهرستان با هدف مبارزه با انگل های خارجی و همچنین جلوگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام خبر داد.
رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: برای اولین بار با بحران حمله ملخ های آسیایی از مرزهای افغانستان مواجه شدیم که می تواند برای مراتع و مزارع منطقه خسارت زا باشد.