مدیرعامل شرکت آب منطقهای فارس با اشاره به وضعیت منابع آبی استان گفت: در حال حاضر ۱۰ سد فعال در فارس وجود دارد که با ظرفیت بیش از سه میلیارد مترمکعب، اکنون به طور میانگین حدود ۴۱ درصد پرشدگی دارند.
خوزستان بهدلیل رودخانههای بزرگ همزمان قطب تولید برقآبی کشوراست، اما همزمانی کشتهای آببر مانند شالی با نیاز حیاتی سدها برای تولید برق، چالشی جدی در مدیریت منابع آب استان ایجاد کرده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هنوز تصمیم قطعی درباره سدهای ماندگان و خرسان گرفته نشده است، گفت: مطالعات ادامه دارد و حقوق محیطزیست رعایت میشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان جنوبی گفت: از هفت سد استان با ظرفیت ذخیرهسازی ۷۵ میلیون مترمکعب، اکنون تنها ۱۲ میلیون مترمکعب آب یعنی حدود ۱۶ درصد پر است.
فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر فرهنگسازی مناسب در خصوص مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی صحیح مصرف آب توسط آحاد مردم و گفت:شاخص ورودی مخزن سد ستارخان در حدود ۴۰ درصد عقب میباشد که بایستی با استفاده درست و بهینه از منابع آب مراقب باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.
در حالی فرایند ساخت «سد هراز» به عنوان بزرگترین طرح مهار آبی مازندران برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی از آبهای سطحی در این خطه از شمال ۱۵ ساله شد که تعدادی از کارشناسان تکمیل این طرح را راهبردی مناسب برای کاهش ناترازی های انرژی در بخش های مختلف می دانند.