رئیسجمهور ضمن قدردانی از مواضع قرقیزستان در مخالفت با قطعنامه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت، این رویکرد را نشانه روابط دوستانه و احترام متقابل میان تهران و بیشکک دانست.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت افزایش حجم مبادلات تجاری در پرتو اراده رهبران سیاسی ایران و قرقیزستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه روابط با قرقیزستان توجه به ظرفیتهای و زمینههای موجود میان دو کشور است.
در جریان سفر نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به قرقیزستان، دو کشور تفاهمنامه همکاری اقتصادی امضا کردند که شامل توسعه روابط تجاری، ایجاد کریدورهای ترانزیتی و تسهیل ویزای بازرگانی میشود.