طی سال های اخیر به علت وارد شدن دام های آلوده به کشور مسائل و مشکلات مدیریتی واکسیناسیون صورت نمی پذیرد و همین امر باعث رشد آمار مبتلایان به تب مالت شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از آغاز واکسیناسیون جمعیت دامی واجد الشرایط شهرستان زرند علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) از اواسط تیرماه سال جاری خبر داد