در استان لرستان، موضوع مدارس نیمهتمام و پروژههای آموزشیی در دست اجرا، یکی از چالشهای جدی آموزشوپرورش و زیرساختهای آموزشی است که هم فرصت برای توسعه و هم ریسک عقبماندگی دارد.
با اجرای بیش از دو هزار پروژه آموزشی در لرستان و مشارکت فعال مردم، استان گامهای بلندی در مسیر تحقق عدالت آموزشی برداشته است. مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تأکید دارد که هیچ دانشآموزی نباید بدون فضای آموزشی ایمن باقی بماند.
استاندار تهران اعلام کرد: ظرفیت نیروگاههای خورشیدی استان از ۲۳ به بیش از ۱۲۰۰ مگاوات افزایش یافته و تا سه ماه آینده بیش از هزار مدرسه به سیستم خورشیدی مجهز خواهند شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: اگر والدین دانشآموز مقاطع پیش دبستانی و دبستانی هر دو در دستگاههای اجرایی شاغل باشند، یکی از والدین کارمند میتواند با هماهنگی اداره، ساعت شروع کار خود را شناور انتخاب کند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: در طرح شهید عجمیان ۳۸۳ مدرسه بهسازی شدند و ۱۰۶ مدرسه نوساز تحویل داده شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، تاکید کرد: در تربیت دانشآموزان و دانشجویان باید به دو مقوله تعهد و تخصص توجه کنیم چرا که افراد داری این دو ویژگی میتوانند خدمتگذار تمام قد و بیعیب برای کشور باشند.
آیین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه «بهروزان» منطقه ۱۲، با حضور رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای اسلامی شهر تهران، آیینی شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مسئولین، معلمان، اولیا و جمعی از دانشآموزان برگزار شد.
نماینده مردم هرمزگان و دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید بر ضرورت عدالت آموزشی، تجهیز هنرستانها در چارچوب برنامه هفتم توسعه و حمایت از خانوادههای دانشآموزان برای جلوگیری از ترکتحصیل تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران از افزایش سرانه تحصیلی در این استان خبر داد و گفت: یکی از ویژگیهای مدارس دولتی استان تهران، تک شیفت بودن آنهاست.
مراسم آغازین سال تحصیلی در مدارس بندرعباس، قشم، میناب و سایر شهرستانها با اجرای پویش ملی «ایران سرافراز» و برافراشتن پرچم کشور، همراه با شور و هیجان دانشآموزان برگزار شد.
همزمان با سراسر کشور، حدود ۲۸ هزار دانشآموز کلاس اولی در استان لرستان با حضور در مدارس، آغاز رسمی سال تحصیلی جدید خود را در قالب جشن شکوفهها جشن گرفتند.