سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت:با وجود اختلالات بانکی، احتمال پرداخت موفق الکترونیکی بهای سوخت در جایگاههای پایین است بنابراین امکان پرداخت با پول نقد یا کارت به کارت امکانپذیر است.
رئیس کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران گفت:حدود ۱۹.۵ میلیون لیتر فرآوردههای نفتی در جریان جنگ تحمیلی در انبارهای نفت تهران سوخته و بخشی از این مواد نیز به اراضی کشاورزی اطراف نشت کرده و به عنوان نمونه، باغات و محصولات کشاورزی منطقه کن را با معضل آلودگی مواجه ساخته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت:ایران با ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخایر اثباتشده نفت، چهارمین کشور دنیا، و با ۵۵ تریلیون متر مکعب گاز طبیعی، دومین کشور جهان است.
مدیرعامل اسبق شرکت بهینهسازی مصرف سوخت گفت:پیش از جنگ، ما از جنوب و شمال کشور بنزین وارد میکردیم. واردات از شمال همچنان ادامه دارد، اما به دلیل محدودیت بنادر، مقدار آن بسیار محدود است.
در ستاد برداشت شیراز، سهمیه ۳ میلیون لیتری گازوئیل برای کمباینها مصوب شد و قرار است معرفینامههای سوخت بهصورت سیستمی و دهروزه صادر و تنظیمات فنی آنها بهطور دقیق کنترل شود.
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت: در طول جنگ، میزان فرآورده ارسالی به تهران و البرز چنان زیاد بود که برخی جایگاهها اعلام کردند مخازن پر است و احتیاجی به سوخت ندارند
مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآوردههای نفتی ایران از آغاز طرح پایلوت شناسهدار کردن سوخت در دو جایگاه تهران خبر داد و گفت: این طرح با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا میشود.
رئیس مرکز بهبود و پایش محیط کسبوکار وزارت اقتصاد گفت: پرداخت تسهیلات ماندگاری نیرو در بنگاههای اقتصادی آغاز شده و تا کنون بیش از یک میلیون نفر مشمول واریز این تسهیلات شدهاند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در حوزه گاز نیز به دلیل اینکه حدود ۸۳ درصد سوخت نیروگاهها از گاز طبیعی تأمین میشود، هر میزان صرفهجویی در مصرف برق، بهطور مضاعف در مصرف گاز نیز اثرگذار است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با تأکید بر استفاده از فناوریهای نو، جذب سرمایه و طراحی راهکارهایی برای عبور از تحریمها در توسعه میدان مشترک آزادگان، اعلام کرد: توسعه این میدان با وجود شرایط اخیر کشور بدون وقفه در حال انجام است.