وزارت امور خارجه امارات متحده عربی روز دوشنبه در بیانیهای رسمی بر اهمیت «اجرای کامل مفاد توافق» و تضمین «توقف فوری و جامع خصومتها در منطقه» تأکید نمود.
وزیر انرژی و زیرساخت امارات اعلام کرد تصمیم ابوظبی برای خروج از سازمان اوپک و ائتلاف اوپکپلاس ارتباطی با اختلافات سیاسی یا شکاف با شرکای این کشور ندارد.
وزیر امور خارجه درباره تهدیدها علیه ایران و امکان تکرار حملات نظامی آمریکا گفت: ما به این تهدیدها عادت داریم. آمریکا راه حل اختلاف با ایران را در جایی غیر از میدان نظامی جستوجو کند.
غریب آبادی در نشست دوم اجلاس بریکس در پاسخ به ادعاهای واهی وزیر مشاور در امور خارجی امارات مبنی بر حملات ایران به این کشور و معرفی ایران به عنوان متجاوز، پاسخ قاطعی داد.
مشاور رئیس امارات با وجود نقش مخرب و جنگافروزیهاى این کشور در منطقه مدعى شد که روابط عربها و ایران در خلیج فارس نمیتواند بر اساس درگیری و رویارویی بنا شود.