سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت:با وجود اختلالات بانکی، احتمال پرداخت موفق الکترونیکی بهای سوخت در جایگاههای پایین است بنابراین امکان پرداخت با پول نقد یا کارت به کارت امکانپذیر است.
مدیر امور مصرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفت گفت:با توجه به ناترازی بنزین در کشور و شرایط تنگه هرمز، نیاز است مردم در مصرف بنزین صرفهجویی کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه میناب گفت: شهروندان میناب از ۱۵ خردادماه فقط ساعت ۱۸ تا ۲۳:۳۰ با کارتهای آزاد جایگاهها میتوانند سوختگیری کنند.
مدیرعامل اسبق شرکت بهینهسازی مصرف سوخت گفت:پیش از جنگ، ما از جنوب و شمال کشور بنزین وارد میکردیم. واردات از شمال همچنان ادامه دارد، اما به دلیل محدودیت بنادر، مقدار آن بسیار محدود است.
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت: در طول جنگ، میزان فرآورده ارسالی به تهران و البرز چنان زیاد بود که برخی جایگاهها اعلام کردند مخازن پر است و احتیاجی به سوخت ندارند
وزیر نفت گفت:هزینههایی که بابت واردات بنزین متحمل میشویم بسیار بالاست، اما با مدیریت صحیح مصرف و بهینهسازی الگوی مصرف، امکان تقلیل چشمگیر این هزینهها وجود دارد.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: انفجار یک منزل مسکونی ناشی از نگهداری مقدار قابل توجهی بنزین در یکی از منازل این شهرستان، منجر به مرگ ۲ کودک شد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآوردههای نفتی ایران از آغاز طرح پایلوت شناسهدار کردن سوخت در دو جایگاه تهران خبر داد و گفت: این طرح با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا میشود.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صفهای طولانی بنزین در گرمای شدید استان، این وضعیت را موجب رنج مضاعف شهروندان دانست و بر لزوم پیگیری ملی برای افزایش سهمیه سوخت، ساماندهی جایگاهها و برخورد با دلالان تأکید کرد.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت مرجع تصمیمگیر درباره قیمتگذاری و سهمیهبندی نیست گفت:پیشنهاد این وزارتخانه برای مدیریت مصرف، اجرای اصلاحات غیرقیمتی است.
استاندار هرمزگان از استقرار تیمهای نظارتی و نصب دوربینهای پلاکخوان در پمپبنزینها خبر داد و تأکید کرد که ضمن برخورد با سوختگیریهای مکرر افراد سودجو، افزایش سهمیه سوخت استان متناسب با نیاز ماههای گرم سال به طور جدی در حال پیگیری است.
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت اعلام کرد: انتقال سهمیه کار به کارت بانکی بارها مصوب شده و امسال نیز مجلس دولت را مکلف به اجرای آن کرده است. امید میرود این طرح بزودی اجرایی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:هیچگونه تصمیمی در مورد تغییر قیمت بنزین گرفته نشده است و سیاستهای مدنظر عمدتاً بر روی رویکردهای غیرقیمتی متمرکز است.
مدیر سامانه هوشمند سوخت،از راهاندازی فرآیند صدور آنی کارت هوشمند سوخت خبر داد و اعلام کرد: با اجرای این طرح، امکان دریافت کارت سوخت در کوتاهترین زمان ممکن برای متقاضیان فراهم شده و روند خدمترسانی بهصورت قابل توجهی تسریع میشود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران از ابلاغ مجوز تأسیس «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتی صنعت پالایش نفت» بر اساس مصوبه ۶۷ کارگروه دائمی شورای راهبری دانشبنیان به این شرکت خبر داد.