سخنگوی آب و فاضلاب کشور گفت: در گام اول، دوم و سوم تذکرها و اخطارهای لازم داده میشود، اما اگر مصرف بیرویه ادامه پیدا کند، شرکتهای آب و فاضلاب نسبت به قطع آب در تعداد ساعت محدودی اقدام خواهند کرد تا این موضوع به عنوان تلنگری برای مشترکان پرمصرف عمل کند.
مدیرعامل آبفای منطقه ۴ گفت: آب مشترکان پرمصرف در شرایط فعلی بعد از سه بار اخطار ۱۲ ساعت قطع میشود و پیشبینی شده که اگر باران نبارد، شرایط سختتری را پیش رو داشته باشیم.
خشکسالیهای پنج سال اخیر و کاهش بارشهای استان تهران در سال آبی جاری که در ۶۰ سال اخیر بیسابقه بوده، به شدت منابع آبی تهران را تحت تاثیر قرار داده است.