نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد به نفت ایران آسیبی وارد شود، ایران کاری خواهد کرد که آمریکا و دنیا برای مدت قابل توجهی نتوانند از منطقه نفت دریافت کنند.
وزیر دارایی آمریکا پس از تجاوز این کشور به ایران که منجر به اختلالات حمل و نقل دریایی و افزایش بهای انرژی در جهان شد، اعلام کرد که واشنگتن تحریم ۱۴۰ میلیون بشکه نفت تهران را لغو کرده است.