مانور مروجان مصرف بهینه آب با هدف ترویج فرهنگ مصرف صحیح و مدیریت منابع آبی، به همت شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران برگزار شد. این برنامه با تأکید بر ضرورت صرفهجویی در شرایط خشکسالی، میزبان جمعی از مسئولان و فعالان حوزه آب بود.
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت الگو بودن دستگاههای اجرایی در مدیریت مصرف، خواستار استقرار نظام جامع پایش، ارزیابی و مدیریت انرژی در تمامی نهادهای دولتی شد..
مدیرکل دفتر برنامهریزی و بودجه آب و فاضلاب کشور گفت: امروز در چهارمین روز هفته صرفهجویی آب قرار داریم و این روز به عنوان روز «آب، اقتصاد و سرمایهگذاری» نامگذاری شده است؛ دلیل این نامگذاری آن است که آب خدمات بسیاری به ما میدهد و مهمترین ماده حیاتی است.
مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح ویژه بهینه سازی مصرف انرژی با هدف کاهش اتلاف انرژی و تحقق بیش از ۱۰ درصد کاهش در مصرف گاز و برق این مجموعهها، شامل جوایز نقدی و خدمات بهسازی رایگان سیستمهای گرمایشی برای مشارکتکنندگان است
«صرفهجویی» را نباید صرفاً یک توصیه اخلاقی یا اقتصادی دانست؛ بلکه میتوان آن را به عنوان یک کنش اجتماعی در نظر گرفت. کنشی که در آن رفتار روزمره شهروندان به بخشی از مقاومت اقتصادی جامعه تبدیل میشود.
رئیس سازمان سیاستگذاری و مدیریت راهبردی انرژی میگوید با توجه به میزان آسیبی که در جنگ به بخش انرژی وارد شده، اگر بخواهم صادقانه با مردم صحبت کنم باید بگویم سال سختی را پیش رو داریم.