استاندار سیستانوبلوچستان با بیان اینکه در گذشته سالانه تنها پنج کیلومتر بزرگراه در استان ساخته میشده گفت: در سال ۱۴۰۴ در شرایط جنگ و محدودیتهای مالی، ۴۵ کیلومتر بزرگراه تنها در مسیر زاهدان – خاش با اعتبار ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید که این رقم چندین برابر متوسط سالانه ساخت بزرگراه در استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ابلاغیههای جدید در حوزه واردات، قابلیت تهاتر نفت خام و میعانات گازی با اقلام کالاهای اساسی و دارویی در این استان فراهم شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان،نصب پلاک برای نخستین خودروهای وارداتی از منطقه آزاد سیستان را از جمله اهدافی دانست که در یکسال اخیر برای توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی-مرزی محقق شده است.
بیجار با بیان آنکه حاکمیت پیشتازانه پای کار مردم بویژه مردم فهیم استان است،اظهار داشت:تقویت ظرفیت حضور تجار و فعالان اقتصادی بومی و توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه باید دستور کار متولیان حوزه اقتصادی باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان از تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به شهرداریهای سیستان که برابر با رشد ۱۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی است خبر داد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرحهای زیرساختی در حوزه آب، فاضلاب و خدمات عمومی در منطقه سیستان با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و رفع بخشی از چالشهای زیرساختی در حال اجراست.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با فعال بودن همه رویههای واردات و همافزایی دستگاههای اجرایی، نظارتی و امنیتی، هیچگونه کمبودی در ذخیرهسازی و تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.
استاندار سیستان و بلوچستان، با اشاره به شتابگیری پروژههای زیرساختی در حوزه آب، راه و حملونقل، گفت: توسعه استان با رویکرد عدالتمحور دولت چهاردهم و با هدف تقویت نقش ملی این نقطه از ایران اسلامی در حال اجراست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان جهش کم سابقه در ساخت بزرگراه ها، رسیده گفت: تلاش ها در مسیر توسعه متوازن، چشمگیر و محسوس است و استان بیش از هر زمان دیگر آماده نقش آفرینی در توسعه کشور است
استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه حضور پرشور و بی نظیر مردم در راهپیمایی قدس، بیعتی دوباره با رهبری بود؛ گفت: وحدت مردم استان، دشمنان را نا امید کرد
نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار این استان در پیامی مشترک به مناسبت روز جهانی قدس با تأکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در این راهپیمایی اعلام کردند: چشمان جهانیان به حضور عزتمندانه، مشتهای گرهکرده و شعارهای بصیرتمندانه ملت ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس شریف دوخته شده است.