سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون واحد خون و فرآوردههای خونی در کشور اهداء میشود، گفت: کمیابترین گروه خونی در کشور AB منفی است، اما در عین حال باید توجه کرد که نیاز به همه گروههای خونی وجود دارد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر مراجعات به پایگاههای انتقال خون استان کاهشیافت، گفت: ۱۷۳ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونایی جمعآوری شد.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:با افزایش آمار ابتلا به کرونا، نیاز روزانه مراکز درمانی استان اصفهان بسیار بیشتر از تعداد دریافتی پلاسما در مرکز انتقال خون است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بهبود یافتگان کرونا بعد از ۲۸ روز از رهایی کامل از کووید۱۹ ، به شکرانهی بازیابی سلامتی و کمک به افراد مبتلا و بستری در بیمارستانها، پلاسمای خون خود را اهدا کنند.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت:با توجه به اینکه بیماران نیازمند به خون از گروههای خونی مختلف هستند، به اهدای خون همه گروهها به ویژه گروههای منفی نیاز داریم.
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه که ذخیره سازی پلاسمای بهبودیافتگان کرونا شروع شده تنها ۱۱۰ نفر مراجعه داشته و از این تعداد ۲۸ واحد پلاسما در میان بیماران توزیع شده است.