مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه اهداکنندگان خون پایه نهادهای اجتماعی و افکار خیرخواهانه هستند گفت: ۵۰۰ هزار اهدا کننده مستمر سرمایه بزرگی برای کشور است.
در ششمین روز از بزرگداشت دهه مبارک فجر، جمعی از فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه تیپ 116 شهید صفوی قزوین با حضور در اداره کل انتقال خون قزوین، خون خود را اهدا کردند.
ایران در انجمن بین المللی انتقال خون و در کارگروه خونهای نادر به عنوان الگویی موفق و عضوی توانمند و علمی در شناسایی، تامین و ذخیره گروههای خونی نادر در جهان معرفی شده است
سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران از کاهش 0.7 درصدی اهدای خون طی 10 ماهه گذشته در تهران خبر داد و گفت: طی این مدت 279 هزار و 729 نفر جهت اهدای خون اقدام کردهاند.
سخنگوی سازمان انتقال خون از مراجعه ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۵۰۸ نفر جهت اهدای خون از ابتدای سال جاری تا پایان دی خبر داد و گفت: استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون در کشور را دارند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون، ایران را هفدهمین کشور دنیا دانست که ظرفیت همکاری مناسب برای سرمایه گذاری و انتقال علم و تکنولوژی در زمینه طب انتقال خون را دارد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح سلامت ساماندهی خدمات انتقال خون با هدف کاهش هزینه های پرداختی مردم در استان قزوین عملیاتی شده است.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه 3 هزار و 189 نفر در سال جاری به پایگاههای انتقال خون این استان مراجعه کردهاند، گفت: از این تعداد از 2 هزار و 401 نفر خونگیری شده است.
زنان بیشترین مصرفکننده خون و در عین حال کمترین اهداکننده هستند. آمارهای سازمان انتقال خون نشان میدهد، زنان کمتر از پنج درصد خون اهدا میکنند، اما بیشتر از 65 درصد مصرفکننده خون هستند. این موضوع تنها برای گروههای خونی عادی نیست، گروههای خونی نادر هم همین وضع را دارند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به برنامه این سازمان برای محدودیت و در نهایت نگرفتن خون اهداکنندگان بار اول که به نوعی خطرناکترین خونها به حساب میآید، گفت: نادرترین گروه خونی ایران نیز گروه خونی بمبئی است.