سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: جشنوارهای با هدف بسترسازی در جهت تشویق به امر انسانی اهدای خون سالم، ایجاد ارتباط فنی با متخصصان طبّ انتقال خون و اهداکنندگان خون، ارتقاء سطح بینش و دانش علوم انتقال خون در جامعه اهداکنندگان خون تحت عنوان " من هستم " برگزار میشود.
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: افزایش صد درصدی آمار اهدا کنندگان مستمر، باعث میشود که تضمین کنیم خطر ابتلا به بیماریهای ویروسی از طریق انتقال خون وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: طبق مطالعهای که در ایران هم انجام شده، طی سه سال گذشته ۷۵ درصد موارد مثبت هپاتیت B ، C و HIV در اهداکنندگان بار اول بوده است و به ندرت چنین موارد مثبتی را در اهداکنندگان مستمر مشاهده کردهایم.
رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت:در استان کرمان بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر بیمار تالاسمی داریم که در رفسنجان این تعداد نسبت به سایر نقاط استان کمتر و در جنوب کرمان بیشترین بیمار وجود دارد.