مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: فرایند گازرسانی در کشور، بهجز سیستان و بلوچستان و بخشهایی از کرمان و هرمزگان، در دیگر مناطق به مرحله نهایی رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: پروژه گازرسانی به بخش سفیدآبه از توابع شهرستان نیمروز و روستاهای اطراف در صورت تأمین اعتبارات، عملیات اجرایی آن تا هفته دولت آغاز خواهد شد.
بازرس کل استان کردستان با حضور در شرکت گاز استان و بازدید از مرکز پایش و مانیتورینگ شبکه گاز، از نزدیک در جریان روند تأمین و پایداری گازرسانی در سطح استان قرار گرفت .
مدیرعامل شرکت گاز فارس از بهرهبرداری و آغاز عملیات اجرایی پروژههای گازرسانی، توسعه شبکه و زیرساختهای صنعت گاز با اعتباری بیش از ۷ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر خبر داد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاشهای انجام شده برای گازرسانی به روستاهای صعب العبور در کشور و استان، گفت: این خدمات به برکت انقلاب اسلامی است.
مدیرعامل منطقه ویژه لامرد از اجرای طرحهای بزرگ زیرساختی و به سرانجام رسیدن گازرسانی به یک واحد پتروشیمی خبرداد و گفت: ١۶ مناقصه مهم اولویتدار به ارزش ٣ همت پیش بینی شده که ۵ تا مناقصه انجام شده و ١١ تا در حال انجام است که امیدواریم بخش عمدهای تا پایان سال به مرحله انعقاد قرارداد برسد.
۴۵ روستای منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه (هشتم آبان) به شبکه گاز سراسری متصل شدند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۵۷ روستای دیگر این منطقه نیز آغاز شد.
مدیرکل اداره گاز استان کرمان گفت: از مجموع ۲۵ شهرستان استان کرمان، گازرسانی در تمامی آنها انجام شده و از ۸۵ شهر استان نیز ۸۳ شهر تحت پوشش گاز قرار گرفتهاند.
ضریب نفوذ گاز در روستاهای لرستان به ۹۸.۸ درصد رسیده است. با اجرای طرحهای تکمیلی، تا پایان سال ۱۴۰۵ تمامی روستاهای واجد شرایط به شبکه گاز متصل خواهند شد.
استان لرستان با برخورداری از طبیعت کوهستانی، اقلیم سرد در بخشهای مرتفع و جمعیتی قابل توجه در روستاها، یکی از مناطقی است که گازرسانی به آن نه تنها یک مطالبه عمومی، بلکه ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه پایدار محسوب میشود.