در زمان امامت امام صادق(ع) مشکلات فراوانی در کوفه به وجود آمده بود و بسیاری از شیعیان ساکن در این شهر نمی توانستند شبهات دینی خود را از امام(ع) بپرسند.
از اسماعیل بن جابر رسیده است که امام صادق(ع) این نامه را به اصحاب خود نوشت و به آنها دستور داد این نامه را به یک دیگر بیاموزند و در آن درنگ کنند و آن را بررسى کرده به کارش بندند.
استاد حوزه گفت: عزیزانی که این توفیق را دارند در خانه سیدالشهدا(علیه السلام) یک عمر نغمهسرایی و حسینحسین کنند، باید بکوشند خلوصشان را از دست ندهند و اربابی غیر از حسین نداشته باشند.