همزمان با چهارصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، دو فوریت طرح استمرار حمل و نقل عمومی رایگان تا پایان مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب به تصویب رسید.
با احداث بخشهای توسعهای خطوط ۴،۲، ۶ و ۷ در کنار تکمیل و بهره برداری از خطوط ۸ تا ۱۱ عملاً تهران صاحب ۳۱۵ ایستگاه و حدود ۵۲۰ کیلومتر مسیر ریلی – تونلی خواهد شد.
قائممقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، در پی افزایش مطالبات شهروندان درباره سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۶ و ۷، گفت: توسعه ناوگان و تکمیل زیرساختها، اصلیترین راهکار ارتقای سطح خدمات در این خطوط است.
اجرای طرح رفع سد معبر در محور خیابان شریعتی، حدفاصل ایستگاه مترو قلهک تا ایستگاه مترو شریعتی با محوریت شهرداری منطقه ۳ و همراهی شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران انجام شد.
پروژه متروی اهواز که قرار بود نقش مهمی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و بهبود جابهجایی شهروندان ایفا کند، پس از حدود دو دهه هنوز به بهرهبرداری کامل نرسیده است.
شهردار منطقه ۱۸ گفت: در راستای تقویت زیر ساختهای بخش حمل و نقل عمومی و سهولت در دسترسی شهروندان به این نوع از خدمات، پایانه مرکزی خط سه و نخستین ایستگاه از خط یازده مترو بطور همزمان احداث میشوند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از بازگشت ایستگاههای غیرفعال مترو به چرخه خدمت رسانی خبر داد و گفت: به زودی با فعال شدن آخرین ایستگاه باقیمانده، خط یک متروی اصفهان با حداکثر ظرفیت به شهروندان سرویسدهی خواهد کرد.
شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در راستای توسعه این بخش از حمل ونقل عمومی در نظر دارد تا کارگاه یازدهمین خط تحت پوشش خویش را در حدود جغرافیائی منطقه ۱۸ تجهیز و راه اندازی نماید.