شهرستان بهبهان به دلیل شرایط اقلیمی ویژه، خاک حاصلخیز و سابقه طولانی در باغداری، یکی از مناطق مستعد جنوب ایران برای تولید محصولات باغی از جمله انگور محسوب میشود.
مدیرباغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهار امسال برای نخستین بار هزار و ۵۶۰ اصله نهال انگور از ارقام اقتصادی در باغستانهای استان کاشته شد.
انگور، میوهای که به «ابرغذا» معروف است به حذف چربیها و قندهای تصفیهشده موجود در غذاهای فرآوریشده کمک میکند و میتواند آثار منفی رژیم غذایی ناسالم را تا حدی جبران کرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خرید توافقی انگور رهشه (سیاه) آغاز شده و باغداران میتوانند تا ۲۰ آبان امسال محصولات خود را عرضه کنند.