یک کارشناس سیاست خارجی گفت: زمانی که کشورهای منطقه احساس میکنند که ایران به لحاظ نظامی، لجستیکی و تجربی از توانمندی بالایی برخوردار است، گسترش نفوذ و قدرت ایران را در پی خواهد داشت.
در ماههای آتی حوادثی در عربستان سعودی رخ داد که این کشور را در کانون توجهات منطقه خاورمیانه قرار داد، از مهم ترین این حوادث به پادشاهی رسیدن ملک سلمان و اما و اگرهای سیاست خارجی این پادشاه جدید است.
آلسعود به خوبی میداند که دچار افول قدرت در منطقه شده است، چرا که افزایش نفوذ دیگر قدرتها سبب کاهش قدرت ریاض میشود. از طرف دیگر تهران و آنکارا دو رقیب جدی و قدرتمند برای سعودیها در منطقه محسوب میشوند و توانستهاند موازنه قوا را به نفع خود تغییر دهند.
پرالتهابترین و ناآرامترین منطقه در دنیا منطقه غرب آسیا است که ایران در آن واقع شده اما برخی از غربیها ایران را جزیرهای باثبات در منطقهای ناامن و بیثبات میدانند.
سایت دیپلمات نوشت نگاهی به شرایط منطقه ای ایران و مخاطراتی که در طول تاریخ به این کشور تحمیل شده است، تلاش آن را برای توسعه بازدارندگی موشکی اش توجیه می کند.
پایگاه اینترنتی صهیونیستی والاه گزارشی را به نقل از سازمان اطلاعات ملی آمریکا منتشر کرد که در آن از واهمه آمریکا از قدرت نظامی و هسته ای ایران سخن به میان آمده است.
آیا حملات موشکی رزمندگان حزبالله در جولای و آگوست 2006 با موشکهای کاتیوشا(گراد)، حمله به ناوچه ساعر با موشک قدرتمند C802 که توسط متخصصین مقاومت بهینه سازی شد در روزهای اولیه جنگ هم فیلم هالیوودی بود؟
القدس العربی در مقاله ای نوشت نمیتوان ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای نادیده گرفت، قدرتی که کلیدهای بحرانها در عراق ، یمن ، سوریه و لبنان در دست دارد.
کارشناس لبنانی گفت: ناراحتی رژیم صهیونیستی از این است که ایران با داشتن قدرت صلح آمیز هستهای و بدون بمب نیز میتواند برابر سلاح هستهای اسرائیل قدرت بازدارندگی داشته باشد.